|
کدخبر: 108465

قیمت طلا و سکه پیش‌بینی ناپذیر شد

رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف گفت: به دلیل بلاتکلیفی در قیمت‌ها امروز دادو ستد طلا و سکه در بازار چند ساعت متوقف شد.

اقتصاد قیمت طلا و سکه پیش‌بینی ناپذیر شد

محمد کشتی‌آرای درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا اظهارکرد: در دو روز گذشته نرخ اونس جهانی هیچ تغییری نداشت چراکه بازارهای جهانی تعطیل بودند اما نرخ سکه و طلا در بازار ایران به دو دلیل افزایش تقاضا و افزایش نرخ ارز بالا رفت.

وی افزود: امروز نرخ سکه نسبت به روز گذشته ۴۳۰ هزار تومان افزایش یافت که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هر قطعه سکه حباب وجود دارد.

کشتی‌آرای با اشاره به قیمت‌های امروز ۱۵ تیر ماه در بازار طلا و سکه گفت: امروز سکه طرح قدیم به ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و نرخ هر مثقال طلا به ۴ میلیون و ۶۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۹۴۰ هزار تومان رسید.

وی با تاکید بر اینکه هیچ پیش‌بینی از قیمت‌ها در بازار طلا و سکه وجود ندارد، گفت: حتی امکان پیش‌بینی قیمت‌ها برای ۱۰ دقیقه آینده را هم نداریم و حتی امروز برای ساعاتی داد و ستد سکه و طلا متوقف شد چراکه در بحث نرخ‌گذاری بلاتکلیف مانده بودیم.

کشتی‌آرای درباره افزایش تقاضا در بازار گفت: از آنجایی که پیش‌بینی افزایش نرخ ارز وجود داشت و طلا هم با نرخ ارز حرکت می‌کند، تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار افزایش یافت.

 

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر