|
کدخبر: 105304

۱۰ خبر مهم اقتصادی در۲۴ ساعت گذشته (۳۰ خرداد ۹۹)

در این گزارش ۱۰ خبر مهم اقتصادی را در ۲۴ ساعته گذشته بخوانید.

اقتصاد ۱۰ خبر مهم اقتصادی در۲۴ ساعت گذشته (۳۰ خرداد ۹۹)

رونمایی از برنامه نجات اقتصاد از رکود

آژانس بین‌المللی انرژی از یک برنامه پایدار برای بهبود اقتصاد جهانی پس از شیوع ویروس کرونا طی سه سال آینده که نیاز به یک سرمایه ۳ تریلیون دلاری دارد، رونمایی کرد.

مقصر گرانی لوازم خانگی مشخص شد!

برخی کارشناسان می‌گویند: بهای ورق فولادی ۱۵درصد هزینه تولید یخچال و ۳۵درصد هزینه لباسشویی را تشکیل می‌دهد و افزایش قیمت این ماده اولیه آن طور که برخی فعالان بازار لوازم خانگی می‌گویند، در میزان رشد هزینه‌ها و رشد چشمگیر قیمت‌ها اثرگذار نبوده است.

تاثیر عملیات بازار باز بر نرخ بهره بانکی

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دستیابی به نرخ تورم هدفگذاری شده کاری معقول است که با کمک دولت شدنی خواهد بود، عرضه بیشتر اوراق را مهم‌ترین اقدام در دست دولت برای بهبود عملیات بازار باز عنوان کرد.

طلا بر بلندای رکورد شکنی

به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلاوجواهر تهران در هفته اخیر به دنبال روند صعودی قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی و نرخ ارز در داخل، قیمت سکه و طلا نیز در بالاترین رنج قیمتی خود قرار گرفت که بی‌سابقه بوده است.

 

پنج سال و ۵ هزار نفر بیکار!

از سال ۱۳۹۳ آمار معرفی کارگران بیکار شده به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش یافته و از ۲۴۳۷۴ نفر در سال ۱۳۹۳ به ۲۹۱۰۶ نفر در سال ۹۸ رسیده است.

شرایط خاص برای دانشجویان وام گیرنده

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وام ضروری برای شرایط ویژه از جمله کرونا در نظر گرفته شده است که با تصویب هیأت امنا مبلغ آن برای سال تحصیلی آینده افزایش می‌یابد.

سرابی به نام مسکن

مسکن یک کلمه‌ای چهار حرفی کوچک است، ولی بخش جدایی‌ناپذیر هر خانواده است، محلی برای آرامش و آسایش، محلی که پس از ساعت‌ها کار، تلاش و فعالیت روزانه مأمنی برای تک تک اعضای خانواده است.

مردم از بانک‌ها پولدارترند!

در سال گذشته بیشترین میزان رشد اسکناس و مسکوک در اقتصاد کشور مربوط به آن بخش که در دست اشخاص بوده، است که نسبت به سال ۹۷ معادل ۱۱٫۷ درصد رشد داشته است. از سوی دیگر اسکناس مسکوک نزد بانک‌ها رشد کمتر از دو درصد و نزد بانک مرکزی نیز با افت قابل توجه ۲۵٫۵ درصدی مواجه شده است.

نگاهی به عملکرد بازارها در خرداد ۹۹

 بررسی عملکرد بازارها در هفته پایانی خرداد ماه از رشد ارزش در همه بازارها حکایت می‌کنند، بورس و سکه به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را از آن خود کرده‌اند.

۲۰۰ هزار خانوار صاحب خانه می شوند!

برنامه خانه دار کردن ۲۰۰ هزار خانوار کم درآمد در دهک های اول تا سوم در حال تدوین است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها