|
کدخبر: 101664

قیمت سکه و طلا چه خواهد شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: نرخ طلا و سکه اواخر هفته پیش در پى کاهش نرخ ارز و اونس در مدار نزولی قرار گرفته بود، اما در جریان معاملات دیروز با افزایش نرخ این دو پارامتر موثر شاهد رشد نرخ طلا و سکه بودیم به طوریکه طلا حدود ۳۸ و سکه ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شد.

اقتصاد قیمت سکه و طلا چه خواهد شد؟

ابراهیم محمدولی، افزایش نرخ ارز و اونس جهانی را عامل تغییر جهت نرخ طلا از مدار نزولی به صعودی اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسان بالای قیمت، همچنان تقاضای چندانی برای خرید طلا و سکه وجود ندارد چراکه در این شرایط قدرت تصمیم‌گیری مردم پایین می‌آید و افرادی که قصد فروش دارند منتظر افزایش نرخ و خریداران در انتظار کاهش نرخ هستند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد ثبات در بازار بیان کرد: درصورت ادامه نوسانات قیمت، رکود بازار طلا ادامه خواهد داشت که این نه به نفع واحد‌های صنفی و نه مردم است؛ لذا از بانک مرکزی انتظار داریم که همچون گذشته به فکر ایجاد ثبات در بازار ارز و طلا باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چشم‌انداز قیمت‌ها تا پایان هفته اظهار کرد: حتی اگر ارزش اونس افزایش یابد، در صورت ثبات نرخ ارز نرخ سکه و طلا نیز تغییر چندانی نخواهد داشت اما باتوجه به تاثیر مستقیم نرخ دلار بر طلا، درصورت رشد نرخ ارز شاهد افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر