|
کدخبر: 104634

قیمت طلا و سکه گران خواهد شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، صعود نرخ ارز و اونس جهانی را عامل افزایش نرخ طلا و سکه طی روزهای اخیر عنوان کرد و گفت: درصورت ادامه روند صعودی نرخ ارز، نرخ طلا و سکه نیز گران خواهد شد.

اقتصاد قیمت طلا و سکه گران خواهد شد

ابراهیم محمدولی درباره علت گران شدن نرخ طلا و نرخ سکه توضیح داد: طی چند روز اخیر شاهد افزایش نرخ ارز و اونس جهانی طلا بودیم و همین تغییر مسیر بازارهای موازی باعث افزایش نرخ سکه و طلا شده است.

او ادامه داد: این درحالیست که همچنان تقاضای چندانی برای خرید طلا و سکه وجود ندارد و با توجه به بیماری کرونا و سخت شدن شرایط اقتصادی مردم، برخلاف گذشته کم‌تر کسی چه برای مصرف و چه سرمایه‌گذاری طلا و سکه می‌خرد.

محمدولی با اشاره به افزایش نرخ دلار تاکید کرد: از بانک مرکزی خواستاریم که دوباره آرامش را در بازار ارز برقرار کند چراکه در غیر این صورت نرخ طلا و سکه به ثبات نخواهد رسید و همچنان شاهد رکورد بازار طلا و افت تقاضا خواهیم بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره پیش‌بینی نرخ طلا و آینده نرخ سکه تا پایان هفته جاری اظهار کرد: اگرچه قیمت‌ها حتی برای یک دقیقه بعد هم قابل پیش‌بینی نیست اما با توجه به تاثیرگذاری نرخ دلار بر نرخ طلا و سکه، درصورت افزایش مجدد نرخ ارز شاهد رشد بهای طلا و سکه نیز خواهیم بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها