|
کدخبر: 104862 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌نیوز از نشست خبری رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

برخورد جدی با گرانفروشان لوازم خانگی از فردا!

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در دیدار با اتحادیه‌های فروش و تولید لوازم خانگی و چند تن از تولیدکنندگان آخرین جزییات مربوط به قیمت جدید لوازم خانگی وروند ثبت قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ را تشریح کرد.

اقتصاد برخورد جدی با گرانفروشان لوازم خانگی از فردا!

عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اظهارکرد: قرار است ظرف یک هفته تولیدکنندگان، قیمت لباسشویی را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند. تاکنون بالع بر ۲۷ شرکت بیش از ۷۰۰ کالای خود را ثبت قیمت کنند. از فردا بازرسی‌های ما شروع می‌شود و در صوزت مغایرت قیمت‌های اعلامی با قیمت بازار برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه ۱۲۴ کماکان برای احراز و ثبت قیمت باز خواهد بود بنابراین تولیدکنندگان نسبت به ثبت قیمت‌های خود اقدام کنند. تولیدکنندگان مکلف هستند نسبت به عرصه کالاهای خود به واحدهای صنفی مجاز اقدام کنند. قیمت‌های جدید حداکثر برای تلویزیون ۲۰ و حداکثر ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. قیمت‌های ثبت شده قیمت مصرف‌کننده خواهد بود و عرضه‌کنندگان مجاز به عرضه کالاها با همین قیمت عرصه شدند.

هشدار جدی به تولیدکنندگان لوازم خانگی

وی افزود: کالاهای ثبت نشده، قاچاق به حساب می‌آیند بنابراین تولیدکنندگان حتما نسبت به ثبت قیمت‌های خود در سامانه اقدام کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در ادامه جلسه خواستار توصیح درباره نحوه توزیع کالاها میان واحدهای مجاز شد. رئیس سازمان حمایت در این باره گفت: انحصار در مدیریت عرضه را به جد پیگیری می‌کنیم. اتحادیه هم در مدیریت عرصه کمک کند و گزارشات لازم را به ما ارائه کند.

تابش همچنین در پاسخ به سوال یکی خبرنگاران گفت: در ارتباط با تولیدکنندگان با هزینه تمام شده به توافق رسیده‌ایم بنابراین مصرف‌کننده می‌تواند با قیمت توافق شده با تولیدکننده خرید کند. در قیمت ثبت شده سهم و سود عرصه‌کننده لحاظ شده است بنابراین حتما با کسانی که بیشتر از قیمت‌ها اقدام به عرصه کنند برخورد قانونی می‌شود. امروز اخرین زمان ثبت قیمت‌ها خواهد بود و از فردا رصد بازار برخورد با متخلفین شروع می‌شود.

  • gostaresh ارسالی در

    مملکت لب و دهان مسئولان نظام آنچنان و براحتی دروغ می گویند که حتی شیطان رجیم هم کم می آورد از 40 سال پیش تا الان همیشه از فردا برخورد می شود از فردا قیمت مسکن کم می شود از فردا وضعیت اقتصادی خوب می شود از فردا قیمت دلار کنترل مش ود از فردا مردم خوشبحت می شوند دوست عزیزی که حتی جرات اعلام قیمت نداری آیا می دانی قیمت یک بسته چای 500 گرمی دربازار برابر با یکصد هزار تومان هست تا بگی از فردا تا بگی دروغ خدا می داند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها