|
کدخبر: 103898

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار (۲۲ خرداد ۹۹) + جزییات

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به هفت میلیون و ۶۱۸ هزار تومان رسید.

اقتصاد آخرین قیمت طلا و سکه در بازار (۲۲ خرداد ۹۹) + جزییات

با پیش‌بینی‌های ناامیدکننده اقتصادی از سوی فدرال‌رزرو که اعلام کرد ریکاوری اقتصادی امریکا سال‌ها طول خواهد کشید، قیمت جهانی طلا بیش از ۱ درصد دیگر جهش کرد.

اما با سودجویی سرمایه‌گذاران دوباره قیمت را اندکی پایین آورد. این در حالی است که روز گذشته هم در آستانه اجلاس فدرال‌رزرو قیمت‌های جهانی طلا ۱ درصد جهش کرده بود.

تا ساعت ۱۱: ۲۸ به وقت تهران، با هجوم سرمایه‌گذاران به فروش طلا در قیمت بالا و کسب سود، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱۹ درصد یا ۳.۲۸ دلار افت کرد و به ۱۷۳۲.۷۹ دلار بازگشت. این در حالی بود که در آغاز معاملات امروز و در واکنش اولیه به بیانیه فدرال رزرو، قیمت شاخص اسپات‌گلد تا ۱۷۳۹.۶۸ دلار بالا رفته بود که بالاترین قیمت آن از ۲ ژوئن است.

تا ساعت ۱۱: ۲۲ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای امریکا ۱.۲۶ درصد یا ۲۱.۶۰ دلار جهش کرد و به ۱۷۴۲.۳۰ دلار رسید. این شاخص هم در آغاز معاملات امروز تا ۱۷۴۹.۸۰ دلار بالا رفته بود که این بالاترین سطح در یک هفته اخیر است.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌‌شنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۷ با ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۷، ۷۵۰ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴، ۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۷ با ۸۵۹ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۱۹، ۷۵۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴، ۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۷، قیمت سکه تمام طرح قدیم هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید هفت میلیون و ۶۱۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۷۴۰ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۷۰ هزار تومان و یک میلیون و ۷۰ هزار تومان است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها