|
کدخبر: 100220

نگاهی بر بازار دلار، بورس، طلا و سکه در این هفته

در هفته پایانی از اردیبهشت ماه امسال، فلزات طلایی روند صعودی را در پیش گرفتند، از سوی دیگر نرخ دلار نیز با افزایش قابل توجهی همراه شد و تنها بازار سهام، بازار زیان‌ده این هفته بود.

اقتصاد نگاهی بر بازار دلار، بورس، طلا و سکه در این هفته

فلزات طلایی با سبقت گرفتن از بورس، سودده‌ترین بازار هفته جاری شدند.

در هفته پایانی از اردیبهشت ماه امسال، فلزات طلایی روند صعودی را در پیش گرفتند، از سوی دیگر نرخ دلار نیز با افزایش قابل توجهی همراه شد و تنها بازار سهام، بازار زیان‌ده این هفته بود.

دلار

بر اساس قیمت‌های اعلام شده صرافی ملی، نخستین نرخ دلار در هفته جاری با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز قبل در سطح ۱۵۸۰۰ تومان اعلام شد و در ادامه روند رو به رشد به خود گرفت.

دلار در هفته جاری توانست از مرز ۱۷ هزار تومان عبور کند و در مجموع در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال با رشد ۲٫۶ درصدی از ۱۵۸۵۰ تومان در ابتدای هفته به ۱۷۳۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

بورس

بازار سهام که هفته گذشته با رشد بیش از ۴۰ هزار واحدی شاخص همراه شده بود، در هفته جاری تغییر روند داده و برای نخستین بار در سال ۹۹ بازدهی هفتگی منفی را به ثبت رساند. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، با افت بیش از ۳۰ هزار واحد، معادل سه درصد کاهش یافت و نتوانست در کانال یک میلیون واحدی باقی بماند.

نماگر شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته جاری در سطح ۹۸۶ هزار و ۷۵۹ واحد قرار گرفت.

سکه و طلا

فلزات طلایی که هفته گذشته بازدهی قابل توجهی را کسب کرده بودند در هفته جاری نیز به این بازدهی دامن زده و پربازده‌ترین بازارهای هفته جاری شدند و صدر قرار گرفتند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور نرخ طلا (۱۸ عیار) در بازار با رشد ۷٫۶ درصدی از ۶۸۴ هزار تومان در ابتدای هفته به ۷۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

همچنین نرخ سکه (بهار آزادی) نیز با رشد ۷٫۳ درصدی همراه شد، به طوری که نرخ آن از شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته به هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها