|
کدخبر: 103383

پیش بینی تغییرات بازارهای مالی در روزهای آینده

طبق پیش‌بینی یک تحلیلگر بازارهای مالی بازار جهانی این هفته یعنی در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۳ خرداد ماه احتمالا ارزها را خبرساز می‌کند و در مقابل طلا روند نزولی قیمت را طی می‎کند.

اقتصاد پیش بینی تغییرات بازارهای مالی در روزهای آینده

علی حیدری، تحلیلگر بازارهای مالی در تحلیل‌هایی به صورت منظم به روند هفتگی بازارها می‌پردازد و از احتمالا این بازارها می‌نویسد.

او نوشته است که در هفته جاری دو بانک بزرگ اروپا و امریکا نشست خبری دارند، خانم لگارد پس از اینکه هفته گذشته از برنامه خرید اوراق قرضه حمایت کرد احتمالا این هفته با لحنی آرام‌تر درباره اقتصاد اروپا سخن خواهد گفت.

دلار امریکا: کاهش نرخ بیکاری امریکا هفته گذشته سرمایه‌گذاران را شوکه کرد. نشست بانک مرکزی امریکا این هفته مرکز توجهات بازار است و احتمالا بانک رزو امریکا نرخ بهره را تغییر ندهد و در نزدیک عدد صفر نگه دارد.

بانک مرکزی امریکا معتقد است که قیمت‌ها در حالت ثابت و نرخ رشد شاغلین رویه‌رو به رشد است. فعالان دلار امریکا نوسانات شدید در زمان نشست خبری رئیس فدرال رزرو امریکا را ملاک معاملات روزانه خود قرار می‌دهند.

اگر نشست فدرال رزرو با ابهامات و شک و تردید به پایان برسد خوشبینی سرمایه‌گذاران به اقتصاد جهانی را شکننده خواهد کرد و بیشتر ارزها با جهش‌های قیمتی به روندهای نامشخص روی می‌آورند.

یورو: همانگونه که هفته قبل پیش‌بینی کردم یورو روند صعودی داشت و به بسته کمک بانک مرکزی اروپا واکنش مثبت نشان داد. طبق انتظارات بانک مرکزی اروپا خرید اوراق قرضه یا تزریق پول را تا پایان ژوئن ۲۰۲۱ ادامه می‌دهد.

البته میزان کمک پولی به اعضا بستگی به توافق در اتحادیه اروپا دارد که چگونگی این توافق فعلا در ابهام است. برای نرخ برابری دلار به یورو نوسان قیمت ۱٫۱۰۶۴ تا ۱٫۱۴۰۴ با احتمال روند نزولی در بیشتر را می‌توان متصور شد.

پوند انگلستان: پوند انگلستان در کشمکش بین جانسون و اروپا قرار گرفته است. این هفته پوند علی‌رغم سکوت آماری ولی نوسانات نسبتا شدید خواهد داشت و به احتمال در محدوده قیمتی ۱٫۲۵۰۴ تا ۱٫۲۸۰۴ و بیشتر به سمت روند نزولی حرکت کند.

فرانک سوئیس: محدوده نوسانی بین دلار امریکا و فرانک سوئیس احتمالا در بازه ۰٫۹۵۰۴ تا ۰٫۹۷۸۴ و در بیشتر مواقع با صعود آرام همراه است.

ین ژاپن: دولت ژاپن به احتمال بسته حمایتی دیگری نیز روانه بازارش خواهد کرد این خبر یعنی جهش قیمت جفت ارز دلار امریکا و ین ژاپن تا محدوده ۱۱۱٫۵۰ اتفاق می‌افتد. هر چند این هفته انتظار نوسان قیمتی بین ۱۰۸٫۰۴ تا ۱۱۰٫۰۴ با روند صعودی آرام محتمل است.

دلار استرالیا: از نظر قیمت هر چند دلار استرالیا توانست به اوج شش ماه گذشته خود بازگردد اما این احتمال وجود دارد که در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی استرالیا به ۰٫۳ درصد برسد. این یعنی رکود ۱۹۹۱ میلادی تکرار می‌شود.

دولت استرالیا به دلیل همراهی ایالات‌متحده در متهم‌سازی چین درباره ویروس کرونا، به احتمال زیاد با جریمه‌های تعرفه‌ای از سوی دولت چین مواجه خواهد شد. از این‌‌رو هر نوع وضع تعرفه بر محصولات کشاورزی و معدنی استرالیا از سوی چین فشار فروش زیادی به ارز استرالیا وارد می‌کند.

نوسان قیمت جفت ارز دلار استرالیا و دلار امریکا در محدوده ۰٫۶۸۵۰ تا ۰٫۷۰۵۰ محتمل است.

دلار کانادا: درصورت تداوم خوشبنی به افزایش قیمت نفت در بازار به احتمال زیاد جفت ارز دلار امریکا و دلار کانادا تا محدوده ۱٫۳۳۵۰ کاهش قیمت خواهند داشت و در غیر این صورت این جفت ارز به محدوده قیمتی ۱٫۳۸۰۴ بازخواهند گشت.

دلار نیوزلند: هرگونه تنش بین چین و امریکا سبب می‌شود که روند جفت ارز دلارنیوزلند و دلارامریکا نزولی و به ۰٫۶۳۰۴ نزدیک شود. درغیر این‌صورت این جفت ارز در محدوده یازه قیمتی نوسان خواهند داشت.

اونس طلا: سایت کیتکو این هفته از تردید و شک سرمایه‌گذاران در حیطه بین‌الملل سخن گفته است ولی در نظر سنجی کلی رغبت سرمایه‌گذاران به خرید طلا را عنوان می‌کند. البته نظر شخصی، روند اونس در بیشتر ایام هفته به احتمال نزولی است و محدوده قیمتی ۱۶۳۰ تا ۱۷۲۴ برای اونس طلا محتمل است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها