|
کدخبر: 102820

قیمت طلا چه خواهد شد؟

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: پیش‌بینی ما این است چنانچه نرخ دلار و انس جهانی طلا همین روند فعلی را داشته باشند، ممکن است نرخ طلا در کانال ۷۰۰ هزار تومان ثابت بماند یا در روزهای آینده کمی نوسان داشته باشد.

اقتصاد قیمت طلا چه خواهد شد؟

رئیس اتحادیه طلای تهران درباره آینده نرخ طلا گفت: از اواخر هفته گذشته تاکنون نرخ طلا روند نزولی به خود گرفت، علت کاهش نرخ طلا به کاهش نوسان‌های نرخ دلار و انس جهانی طلا باز می‌گردد. هر چند دیگر مولفه‌ها همچون میزان تقاضا در بازار طلا اثرگذار است اما افزایش یا کاهش تقاضا همانند دو مولفه دیگر یعنی نرخ دلار و انس جهانی طلا چندان بر نرخ طلا اثرگذار نیست.

ابراهیم محمدولی افزود: البته صحبت‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا مبنی بر امکان‌پذیری توافق ایران و امریکا بر کاهش نرخ طلا بی‌تاثیر نبوده است. پیش‌بینی ما این است چنانچه نرخ دلار و انس جهانی طلا همین روند را داشته باشد، ممکن است نرخ طلا در کانال ۷۰۰ هزار تومان ثابت بماند یا در روزهای آینده حداقل کمی نوسان داشته باشد.

او درباره وضعیت تقاضا در بازار طلا اظهار کرد: وضعیت تقاضا در بازار طلا نسبت به ماه مبارک رمضان افزایش یافته است و مردم برای خرید طلا به بازار مراجعه می‌کنند. پیشنهاد به مردم این است که برای حمایت از تولید، مصنوعات طلا را بخرند. هر چند فعالان بازار بابت فروش مصنوعات طلا از مردم اجرت می‌گیرند اما چنانچه افراد حوصله به خرج دهند از خرید مصنوعات طلا پشیمان نخواهند شد. به واقع در بلند مدت، هیچ کس از خرید طلا ضرر نخواهد کرد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها