|
کدخبر: 102525

دلار در تابستان افزایشی یا کاهشی؟

دبیر اتاق مشترک ایران و عراق می‌گوید: با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده دولت نرخ دلار وارد کانال‌های بالاتر مثلا ۲۰ هزار تومان نخواهد شد.

اقتصاد دلار در تابستان افزایشی یا کاهشی؟

دبیر اتاق مشترک ایران و عراق درباره آینده نرخ دلار گفت: با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده دولت مبنی بر جمع آوری نقدینگی در سطح جامعه نرخ دلار چندان افزایش نخواهد یافت. معتقدم بازار ارز به سمت سفته بازی پیش نمی‌رود و نرخ دلار وارد کانال‌های بالاتر مثلا ۲۰ هزار تومان نخواهد شد.

سید حمید حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا مرز ایران و عراق باز شده است؟ پاسخ داد: هنوز مرزهای عراق به روی ایران باز نشده است.برخی مرزها به مدت ۷۲ ساعت باز بودند اما به دلیل گسترش ویروس کرونا مجدد مرزها بسته شدند. آمار و اطلاعات درباره شیوع ویروس کرونا در عراق هم بالا رفته و همین مسئله باعث شد که بازگشایی مرزهای کشورهای عربی به تعویق افتد. مرز باشماق هم تا زمانی که افراد الزامات بهداشتی را رعایت نکنند، تعطیل است.

او خاطر نشان کرد: عراق به دلیل ضعف در زیرساخت‌های بهداشتی دوباره در دو هفته آتی قرنطینه کامل شد. ادارات در این کشور تعطیل و رفت و آمدها نیز ممنوع شده است. خوشبختانه مرزهای اقلیم باز است. آمار تجارت خارجی که طی دو ماهه امسال منتشر شد، نشان می‌دهد هرچند صادرات در فروردین ماه کاهش یافته بود اما روند صادرات در اردیبهشت ماه بهبود یافت و عراق جایگزین بازار امارات متحده عربی شد و در مبادلات تجاری به جایگاه دوم رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها