|
کدخبر: 100994

قیمت دلار در معاملات جهانی (۷ خرداد ۹۹)

در معاملات امروز بازارهای آسیایی، نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان موجب شد، شاخص دلار رشد کند. نرخ جهانی طلا اما کاهش یافت.

اقتصاد قیمت دلار در معاملات جهانی (۷ خرداد ۹۹)

نگرانی‌ها از واکنش ایالات متحده به چین برای اجرایی کردن قانون امنیت ملی در هنگ‌کنگ موجب شد، تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش یافته و شاخص دلار رشد کند.

لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرده: چین در زمینه اقداماتش در مورد هنگ‌کنگ اشتباه بزرگی می‌کند. همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا شرکت‌های امریکایی از چین و هنگ‌کنگ برگردند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارز های جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات روز چهارشنبه با رشد ۰٫۲۲ درصدی در سطح ۹۹٫۱۲ قرار گرفت.

قیمت یورو هم در برابر دلار امریکا و پوند انگلیس افزایش یافت. امروز همچنین قرار است جزییات صندوق نجات مالی یورو امروز منتشر شود.

هر یورو در معاملات بازارهای آسیایی به‌ازای ۱٫۰۹۸۳ دلار مبادله شد.

برخی سرمایه‌گذاران بر این باورند که با ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی پس از مهار ویروس کرونا، شرایط عادی می‌شود؛ درحالی‌که برخی دیگر نگران تحریم‌ها و تعرفه‌های جدید امریکا علیه چین هستند.

به این ترتیب، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران میان خوش‌بینی و بدبینی مانده‌اند و این روند پیش‌بینی بازارها را به‌شدت دشوار کرده است.

به‌گفته برخی کارشناسان، ادامه روند فعلی موجب افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن شده و در نتیجه نرخ دلار امریکا افزایش خواهد یافت.

هر دلار امریکا روز چهارشنبه‌ به‌ازای ۱۰۷٫۵۱ ین ژاپن مبادله شد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها