|
کدخبر: 100658

هفته بعد لپ تاپ بخرید

رئیس اتحادیه فناوران رایانه از حذف ارز نیمایی برای واردات لپ تاپ خبر داد و گفت: قیمت لپ تاپ در بازار تغییری چندانی نکرده اما با تخصیص ارز به برخی شرکت‌های وارد‌کننده از هفته آینده شاهد ارزان شدن قیمت لپ تاپ خواهیم بود.

اقتصاد هفته بعد لپ تاپ بخرید

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت لپ تاپ در بازار ارزان نشده است گفت: قیمت لپ تاپ در بازار هنوز تغییر چندانی نکرده است. البته ارز مورد نظر به تجار اختصاص نیافته و از طرفی طی سه ماه گذشته وارداتی در این حوزه انجام نشده است. با مذاکرات انجام شده با برخی تجار قرار است از اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده محصولات مربوط به حوزه آیتی از جمله لپ تاپ با حجم انبوهی وارد کشور شود که این موضوع قیمت لپ تاپ را در بازار ارزان خواهد کرد.

محمدرضا فرجی افزود: در حقیقت این کالاهای جدیدی که قرار است از گمرک ترخیص شوند با قیمت دلار گذشته بوده که این می‌تواند بر قیمت کالا در بازار اثر‌گذار باشد. از این پس قرار است واحدهای صنفی نیز برای کمک به حال مردم کالاهای مربوط به حوزه آیتی را با سود جزئی بفروشند تا در این شرایط مصرف‌کنندگان نیز متضرر نشوند.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: طی سه ماه گذشته یعنی اسفند سال گذشته، فرودین و اردیبهشت ماه کالاها در انبار تلمبار شده بود که حالا با تخصیص ارز وارد کشور می‌شود. مردم نگران کمبود کالا نباشند با واردات این محموله قطعا قیمت لپ تاپ نیز کاهش خواهد داشت. هر چند که قیمت کالاهای مربوط به حوزه آیتی به سال قبل نمی‌رسد اما قیمت‌ها نسبت به شرایط فعلی تعدیل می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها