|
کدخبر: 311392

قیمت اقلام خوراکی در مهرماه اعلام شد + جزئیات

مرکز آمار اعلام کرد: در مهرماه ۱۴۰۲ برنج خارجی درجه یک " با ٤,٦ درصد بیشترین افزایش قیمت و برنج ایرانی درجه یک بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

اصناف قیمت اقلام خوراکی در مهرماه اعلام شد + جزئیات

بر اساس اعلام مرکز آمار، در مهرماه ١٤٠٢ ، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور منتشر شد:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " برنج خارجی درجه یک " با ٤,٦ درصد و " شیرینی خشک " با ٢.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "برنج ایرانی درجه یک " با ٣.٢- می باشد.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "ماهی قزل آلا" با ٧,٨ درصد و " گوشت گاو یا گوساله " با ٣.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شیر خشک" با ٥,٨ درصد ،" تخم مرغ ماشینی" با ٣.٦ درصد ، و " کره پاستوریزه" با ٣.٠ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به" روغن نباتی جامد" با ٢.٥- درصد و " روغن مایع" با ٢.٢- درصد می باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " کشمش پلویی " با ٣,٥ درصد و " مغز گردو " با ٣.٣ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " پرتقال" با ٢٣.٤- درصد ،" انار" با ١٦.٨- درصد  و " هندوانه " با ١٣.٩- درصد می‌­باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" کدو سبز " با ٧,٦ درصد ،" قارچ" با ٥.٧ درصد و " گوجه فرنگی "  با ٤.٣ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ١٢.٩- درصد ، " بادمجان" با ٤.٠- درصد و " سیب زمینی" با ٢.٧- درصد می‌­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " چای خارجی بسته ای " با ٢,٨ درصد ،" سس مایونز " و" سس گوجه فرنگی" با ٢.٢ درصد می‌­باشد.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها