|
کدخبر: 287446

قیمت برنج ایرانی می تازد!

نرخ انواع برنج‌های ایرانی پرمحصول و وارداتی از دو ماه گذشته در سطح خرده فروشی های شهر افزایش قیمت داشته است. در این میان، خرده فروشی های سطح شهر هم گاها با سودهای بالاتر از ۱۵ درصد انواع برنج را می فروشند.

اصناف قیمت برنج ایرانی می تازد!

نرخ انواع برنج‌های ایرانی پرمحصول و وارداتی از دو ماه گذشته در سطح خرده فروشی های شهر افزایش داشته است. این در حالی است که طبق گفته سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی قیمت بنکداری تغییر چندانی نداشته و فقط برنج های وارداتی در دو ماه اخیر بین هزار تا دو هزار تومان گران تر شده اند.

برخی از تحلیل ها از گرانی برنج نیز به سمت و سوی صادرات رفته است و برخی معتقدند صادرات، عرضه در داخل را با مشکل مواجه کرده و موجب سواستفاده برخی فروشنده ها شده است اما باید دید در این آشفته بازار که قیمت ها سر به فلک می کشد صادرات برنج به کشورهای منطقه چقدر موجب التهاب بازار شده است که برخی خرده فروشان قیمت ها را افزایش داده اند.

سید اسماعیل یزدان‌پناه، مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در خصوص وضعیت صادرات ایران گفت: حدود دو ماه است که صادرات آزاد شده است. در حال حاضر حدود ۲۰۰ تن صادرات به روسیه داریم و الان هم در حال عقد قرارداد و مذاکره با چند کشور حوزه خلیج فارس هستیم که امیدواریم که صادرات به کشورها انجام شود که حجم صادرات به این کشورها حدود ۲ هزار تن خواهد بود.

مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران اعلام کرد: برنج طارم محلی و هاشمی دو نوع برنج صادراتی کشور هستند که با کشف هزینه‌های مازاد و برگشت پول با ۱۰ درصد سود به کشورهای هدف فروخته می شوند.

منبع: چندثانیه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها