|
کدخبر: 270868

انواع پارچه مناسب فصل پاییز و زمستان

پارچه های زمستانی، پارچه کرکی، پارچه دورس، پارچه هودی، پارچه اسلش، پارچه سویشرت، جوادی تکس، بافندگی جوادی، عمده فروشی پارچه، پارچه فروش جوادی، پارچه ریون، پارچه تریکو، پارچه های زمستانی و البته پاییزی در انواع و اقسام وجود دارند و با توجه به اینکه هر کدام از آنها دارای مشخصات و ویژگی‌های خاص خودشان هستند، برای تهیه نوع مناسب باید بررسی‌های لازم انجام شود. به‌طور‌کلی پارچه‌های پاییزی و زمستانی در نوع الیاف با یکدیگر تفاوت دارند که ما در این مقاله قصد داریم به تفکیک به آنها بپردازیم. ضمن اینکه در انتهای مقاله نیز به عمده فروشی پارچه بافندگی جوادی اشاره می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید به انواع پارچه زمستانی و پاییزی با قیمت‌های مناسب دسترسی داشته باشید.

 

انواع پارچه‌های زمستانی و پاییزه

برای اینکه با مدل‌های مختلف پارچه‌ی زمستانی و البته پاییزه آشنا شوید، تصمیم گرفته‌ایم که در ادامه به محبوب‌ترین آنها اشاره کنیم و به ویژگی‌های هر‌کدام نیز خواهیم پرداخت:

  • پارچه دورس (نخ پنبه‌ای)

برای زمستان‌ و هوای سرد این فصل، پیشنهاد اول‌مان برای تهیه پوشاک استفاده از الیاف و پارچه‌های دورس است. این پوشش به‌طور‌کامل می‌تواند شما را گرم نگه دارد. در‌واقع به‌کارگیری از این پوشش افراد را بی‌نیاز به پوشیدن لایه‌های مختلف لباس می‌کند. گفتنی است که این نوع پارچه برای همه‌ی افراد مناسب است، به‌خصوص برای کسانی که به الیاف پشم حساسیت دارند.

  • پارچه کرکی

نوع دیگری از پارچه دورس وجود دارد که تو کرکی نام دارد. معمولاً این نوع پارچه 90 درصد آن از الیاف طبیعی، 5 درصد آن الیاف پلی استر و 5 درصد دیگر نیز از نخ لاکرا است. ضمن‌اینکه ناگفته نماند از ویژگی‌های این نوع پارچه می‌توان به لطیف و گرم بودن آن اشاره کرد که طبیعتاً مناسب لباس‌های زمستانی است.

  • پارچه هودی

همان‌طور‌که از نام این پارچه مشخص است، برای اینکه هودی و یا سویشرت تولید شود، از پارچه‌ی مخصوص استفاده خواهد شد که به پارچه هودی شهرت دارد. به‌طور‌کلی این پارچه در چهار نوع کاربرد بیشتری داشته که از‌جمله می‌توان به پارچه دورس، پارچه ویسکوز، پارچه پشم و پارچه لاکرا اشاره کرد. هر کدام از این پارچه‌ها دارای خصوصیات و شرایط خاص خودشان هستند که برای فصول زمستان و پاییز مورد‌استفاده قرار می‌گیرند.

  • پارچه سویشرت

سویشرت نه تنها برای پاییز بلکه مناسب فصل زمستان نیز است و این لباس ممکن است با پارچه‌های مختلف تولید شود که از‌جمله می‌توان به پارچه لاکرا اشاره کرد. این نوع پارچه سویشرت از ارزان قیمت‌ترین پارچه‌ای است که برای سویشرت استفاده می‌شود و از الیاف مصنوعی است. از دیگر پارچه‌هایی که برای تولید سویشرت استفاده می‌شود نیز می‌توان به پارچه دورس، پشمی و ویسکوز اشاره کرد.

  • پارچه اسلش

شلوارهای اسلش جزو بهترین شلوارهایی هستند که با پارچه‌های مختلفی دوخت می‌شوند که از‌جمله می‌توان به پارچه ترویرا، نخ پنبه، کنف، پشمی و... اشاره کرد. پر‌واضح است که هر‌کدام از این پارچه‌ها از ویژگی‌های مخصوص به خود برخوردار هستند که در پاییز و زمستان مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. طبیعتاً توصیه می‌کنیم که اگر در زمینه تشخیص بهترین جنس شلوار اسلش تخصصی ندارید، بهتر است که از یک مرکز معتبر مانند پارچه فروش جوادی که در انتها‌ی مقاله معرفی کرده‌ایم استفاده کنید.

  • پارچه ریون

ریون به الیافی گفته می‌شود که با به‌کارگیری منابع طبیعی تولید می‌شود و دارای انواع و اقسام است که از‌جمله می‌توان به مودال، لیوسل و ویسکوز اشاره کرد که تفاوت‌شان در روند تولیدشان است. گفتنی است که هر‌کدام از این پارچه‌ها برای تهیه لباس‌های مختلفی استفاده می‌شوند که می‌توان برای فصول پاییز و زمستان استفاده کرد.

  • پارچه ابریشمی

ابریشم یکی از بهترین گزینه‌ها برای لباس زمستانی است که مورد‌توجه بسیاری از افراد نیز قرار دارد. پارچه ابریشمی بسیار ظریف و سبک بوده و البته از قیمت‌های نسبتاً بالا نیز برخوردار هستند و به خوبی می‌توانند گرما را برای مصرف کننده در‌نظر بگیرند. گفتنی است که برندهای مختلفی لباس‌های ابریشمی تولید می‌کنند که در آن از پارچه‌های اعلا استفاده شده است.

  • پارچه کرپ

این نوع پارچه نیز نوعی پارچه پشمی است که از ویژگی‌هایی مانند سبک بودن، نازک بودن و نرم بودن برخوردار است. این نوع پارچه مخصوص لباس‌های پاییز است و می‌توان از آن برای دامن و مانتو استفاده کرد. به‌طور‌کلی پارچه کرپ در‌حال‌حاضر یکی از پرمصرف‌ترین پارچه‌هایی است که در مراکز معتبر به فروش گذاشته می‌شود و متقاضیان زیادی نیز دارد.

  • پارچه فلازیت

این نوع پارچه بیشتر برای لباس‌های ورزشی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد و از ویژگی‌های آن می‌توان به مقاومت عالی در برابر پاره شدن و ساییدگی اشاره کرد؛ ضمن اینکه این پارچه به هیچ عنوان پوسیده نمی‌شود و به دلیل کمتر آسیب دیدن بیشتر مورد‌توجه است. اگر نیاز به حالت کشسانی پارچه برای دوخت و دوز انواع لباس دارید، می‌توانید از پارچه فلازیت بهره ببرید.

  • پارچه گلگسی

این پارچه نیز در ردیف پارچه دورس است و برای پوشاک بچگانه فوق‌العاده عالی بوده که البته به دلیل به‌کارگیری الیاف پلی استر یا مصنوعی مناسب لباس نوزاد نیست. ضمناً توجه داشته باشید که در ساختار پارچه گلگسی از نخ پنبه نیز استفاده شده است که در نتیجه آن را سبک‌تر نشان داده است. گفتنی است که این نوع پارچه به دلیل خصوصیاتی که دارد برای پوشاک ورزشی و صدالبته شلوار اسلش نیز کاربرد دارد که می‌توان از آن برای فصول مختلف از جمله پاییز و زمستان استفاده کرد.

خرید اینترنتی پارچه غواصی از فروشگاه جوادی تکس

فروشگاه آنلاین پارچه جوادی تکس ، اولین بازار آنلاین پارچه است که در سال ۱۳۸۲ شمسی با مدیریت مهندس کاظم جوادی مهماندوست با همکاری تأمین ‌کنندگان، کارخانجات درصدد است تا نیاز جامع تولیدکنندگان پوشاک و خیاطان را رفع نماید. هم چنین جوادی تکس با مطالب آموزشی کاربردی و موثر در زمینه تولید پوشاک قصد دارد تا سطح آگاهی فعالان این صنعت را بالا ببرد.

با کلیک بر روی سایت جوادی تکس با دنیایی از پارچه روبه‌رو می‌شوید؛ از جمله آن می‌توان به پارچه تریکو ، کرپ، حریر و... اشاره کرد که می‌توانید آن را سفارش دهید و از مشاوره رایگان متخصصان پارچه و طراحی جوادی تکس بهره مند شوید. برای اطلاع از قیمت روز پارچه کیلویی به آدرس اینترنتی https://javaditex.com/major-fabric مراجعه کرده یا می‌توانید با شماره‌های ۰۹۳۵۲۱۱۳۸۰۰ و۰۲۱۵۵۸۹۸۴۱۵ با بافندگی جوادی تماس بگیرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها