|
کدخبر: 255005

فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا فروشگاه‌های اینترنتی؟ کدام در تامین مایحتاج روزانه موثرترند؟

اصناف فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا فروشگاه‌های اینترنتی؟ کدام در تامین مایحتاج روزانه موثرترند؟

فروش محصولات همواره یکی از بهترین کسب و کارها برای انسان بوده است و پربازده‌ترین محصولات، پرمصرف‌ترین آنها هستند. پرمصرف‌ترین محصولات هم محصولاتی هستند که به صورت روزانه مورد مصرف قرار می‌گیرند مانند مواد غذایی، نوشیدنی و دمنوش، خواربار، میوه و سبزیجات و... . در ابتدا این محصولات هرکدام در فروشگاه‌های مخصوص به خود به فروش می‌رسید و برای نمونه اگر نیاز شما خرید چند نوع محصول بود باید برای هرکدام از آنها به مغازه مخصوص به خود مراجعه می‌کردید. با ظهور ابرفروشگاه‌ها (هایپرمارکت) دسترسی مردم به محصولات متنوع بسیاری در یک فروشگاه فراهم شد و دیگر نیازی نبود که در بازارها یا خیابان‌های شهر برای خرید از مغازه‌ای به مغازه دیگر بروید. هایپرمارکت‌ها فروشگاه‌هایی چند منظوره در مقیاس‌های بزرگ است که انواع محصولات سوپرمارکتی و مواد غذایی، خواربار، میوه و سبزیجات، نان و... را در خود جای داده است. افق کوروش یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران است که از همین الگو استفاده می‌کند و با تعداد شعبه‌های زیاد، تنوع بالای محصولات و قیمت‌های متناسب توانسته است سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد.

فروشگاه اینترنتی اکالا

فروشگاه اینترنتی اکالا، از یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی

فکر خوبی است! نه؟ اما اگر بدون مراجعه به فروشگاه‌های مختلف یا یک فروشگاه با محصولات متنوع بتوانیم تمام محصولات مورد نیاز خود را از بین بی‌شمار محصول و تنها با چند کلیک خریداری کنیم و درب منزل یا هر جای دیگری تحویل بگیریم چه؟ این به نظر من فکر بهتری است. در سال 1990 اولین مرورگر اینترنتی ایجاد شد، در سال 1991 به جهانیان برای مصارف تجاری عرضه شد، و در سال 1994 پیشرفت‌های دیگری مانند بانکداری اینترنتی و یا فروش اینترنتی پیتزا صورت گرفت و امروزه خرید اینترنتی در سراسر جهان امری بسیار فراگیر شد. اما روند شکل گیری و رشد فروشگاه‌های اینترنتی هم بی شباهت به فروشگاه‌های فیزیکی نیست.

در گذشته شما برای خرید اینترنتی محصولات نیز همانند رفتن به بازار و خیابان، باید از سایت‌های مختلف خرید خودرا انجام می‌دادید و همچنین بازار اینترنتی برای خرید محصولات سوپرمارکتی و موماد غذایی نیز به ندرت وجود داشت. اما با ظهور فروشگاه‌های اینترنتی جامع و کاملی مثل دیجی کالا، دیگر سایت‌های مختلف را بالا و پایین کردن برای خرید محصولات متنوع لازم نبود و دیگر میتوانستید تمام خرید های خود یکباره انجام دهید و دریافت کنید.

ترکیب ایده فروش اینترنتی کالاهای متنوع از برندها و فروشگاه‌های مختلف و فروش کالاهای ضروری و مصرفی باعث تاسیس فروشگاه اینترنتی افق کوروش به نام اکالا شد که شما می‌توانید به جای مراجعه به شعبه‌های فیزیکی افق کوروش و خرید به صورت حضوری و ماندن در صف‌های طولانی صندوق، تنها با چند کلیک خریدهای خودرا انجام دهید.

همچنین فروشگاه اینترنتی اکالا به منظور رفاه بیشتر مشتریان خود دست به ارائه کدهای تخفیف متنوعی زده است. این کدهای تخفیف هم برای خریدارانی که برای بار اول اقدام به خرید می‌کنند به عنوان کد تخفیف اولین خرید اکالا و هم برای مشتریان قدیمی‌تر وجود دارد. در ضمن کدهای تخفیف اکالا برای مناسبت‌ها و روزهای خاص سال مانند نوروز یا ماه مبارک رمضان نیز وجود دارد.

فروشگاه اینترنتی باسلام

فروشگاه اینترنتی باسلام، حامی تولید کننده‌ها و مناسب برای خریداران

در سال 1392 ایده راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با رویکردی مثل یک بازار مجازی شکل گرفت اما در سال 1395 فروشگاه اینترنتی باسلام به شکل امروزی خود تغییر یافت. در بهار 1400 بیش از 100 غرفه از سراسر ایران در آن ثبت شد. فروشگاه اینترنتی باسلام, به مانند یک بازار محلی، جاییست که غرفه دارها و فروشندگان خانگی کوچک و کارگاه‌های روستایی در آن جمع شده اند و تنوع بینظیری از محصولات بازارهای محلی مختلف را در خود جای داده است. این محصولات شامل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، خانه باسلامی، عطاری، پوشاک، فرهنگی، صنایع دستی و... می‌باشد.

باسلام از ابتدا حامی تولیدکنندگانی است که توان یا دانش کافی برای فروش گسترده محصولات خود در بستر اینترنت را ندارند یا در ابتدای راه خود هستند. این بستر به دیده‌شدن و فروش بیشتر کسب و کارهای خانگی کمک بسیاری می‌کند.

این فروشگاه اینترنتی برای جذب مخاطب بیشتر و حمایت از خریداران نیز طرح‌های مختلفی مانند ارائه کد تخفیف باسلام ارائه نموده است. کدهای تخفیف باسلام شامل کد تخفیف خرید اول باسلام، کد تخفیف ارسال رایگان باسلام، کدهای تخفیف مناسبتی، کد معرف باسلام و... می‌باشد.

فروشندگان و غرفه داران فروشگاه اینترنتی باسلام از سراسر کشور جمع شده‌اند و محصولات محلی خود را به اشتراک گذاشته اند. گاهی اوقات من برای بازار گردی مجازی در کل ایران به این وبسایت سر میزنم.

برای دریافت کدهای تخفیف اکالا و باسلام و یا سایر فروشگاه‌ها و خدمات اینترنتی تنها کافی است به سایت موپن مراجعه کرده و با جستجوی نام برند مورد نظر خود، از کدهای تخفیف متنوعی برخوردار شوید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها