|
کدخبر: 249948

آغاز به کار تصفیه خانه کرمانشاه پس از ۱۶ سال

عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه شهر کرمانشاه بعد از ۱۶ سال تعطیلی با اعتبار ۵۱۸ میلیارد تومان و ظرفیت تصفیه ۶۷ هزار متر مکعب در شبانه‌روز عصر دوشنبه د ر مراسمی با حضور مسئولان آغاز شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه  گفت : این تصفیه خانه که امکان حذف ازت و فسفر را دارد، بیش از ۴۰۴ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. 

«علیرضا کاکاوند» با اشاره به اینکه مدول اول سال ۱۳۸۶ و برای ۳۲۰ هزار نفر به بهره برداری رسید افزود : علت تعطیلی ۱۶ ساله این پروژه عمدتا مسائل مالی بوده اما امسال جهش خوبی در منابع آب و فاضلاب داشتیم که می‌توانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی از یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر شبکه انتقال فاضلاب در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت : ۹۰۰ کیلومتر از این مسیر کار شده و بقیه فاضلاب هم به رودخانه قره سو و آبشوران ریخته می‌شود که علاوه بر تخریب محیط زیست، زیبنده مردم کرمانشاه نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در یک مناقصه و رقابت کاملا عادلانه به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شده است گفت : قراداد این پروژه سه ساله است اما با توجه به حساسیت و نیاز کرمانشاه انتظار داریم قرارگاه سازندگی هرچه زودتر این پروژه را تکمیل کند و بعد از درصدی از پیشرفت در این پروژه عملیات اجرایی مدول سوم را هم آغاز می‌کنیم.

طبق این گزارش، سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر