|
کدخبر: 250768

فروش آجیل شب عید به نرخ دلار!

رئیس اتحادیه قنادان کرج با بیان اینکه قیمت آجیل و خشکبار را ارز مشخص می کند، تعیین سود ۱۰ درصدی برای آجیل فروشان را ناکافی دانست.

سید رضا امامی با اشاره به سود ۱۰ درصدی مجاز روی اجناس خشکبار و آجیل گفت: این ۱۰ درصد سود هزینه های آجیل فروش ما را پر نمی کند. به ویژه اینکه آجیل ناخنک و تِست توسط مشتری هم دارد.

رئیس اتحادیه قنادان کرج با بیان اینکه آجیل و خشکبار مانند لباس نیست که در انبار بماند و سال بعد قابل استفاده باشد، گفت: سال اول که کرونا آمد آجیل و خشکبار روی دست قنادان ماند و خراب شد و همه ضرر هنگفتی کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که امسال وضعیت و قیمت آجیل برای شب عید چگونه است، گفت: قیمت آجیل و خشکبار را ارز تعیین می کند و هر چه نرخ دلار بالا می رود قیمت آجیل هم بالا می رود چون پسته بادام و غیره را صادر می کنند.

امامی همچنین درباره رقابت شکلات های ساخت ایران با شکلات های خارجی در بازار گفت: الان شکلات سازهای ایرانی در حد شکلات ساز های اروپایی هستند و حرف اول را می زنند. ما برندهای خوبی در ایران داریم که شکلات هایش با شرکت های آلمانی برابری می کند.

رئیس اتحادیه قنادان کرج ادامه داد: مردم هم این موضوع را می دانند، برخی شکلات های ما با کارخانه سوئیس برابری می کند. طبیعتا" مردم هم استقبال خوبی دارند و از شکلات های ایرانی راضی هستند. در مجموع در تولید شکلات خودکفا شدیم.

منبع: بازار

ارسال نظر