|
کدخبر: 198761

معرفی سرویس دیجی‌کالا جت، از ویژگی‌ها تا تفاوت‌ها

دیجی‌کالا با تجربه بیش از ۱۰ سال در عرصه تجارت الکترونیک ایران، حالا بر اساس شناخت نیاز مشتریان خود توانسته است سرویس جدیدی را با نام «دیجی‌کالا جت» راه‌اندازی کند.

اصناف معرفی سرویس دیجی‌کالا جت، از ویژگی‌ها تا تفاوت‌ها

دیجی‌کالا با تجربه بیش از ۱۰ سال در عرصه تجارت الکترونیک ایران، حالا بر اساس شناخت نیاز مشتریان خود توانسته است سرویس جدیدی را با نام «دیجیکالا جت» راه‌اندازی کند. این سرویس یک پلتفرم جدید در گروه دیجی‌کالاست که در زمینه تحویل سفارش‌های سوپرمارکتی با ارسال رایگان و در بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای، به مشتریان خدمات‌رسانی می‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی‌های این سرویس بیشتر آشنا کنیم.

ارسال رایگان سفارش‌ها

مزیت بزرگی که این سرویس دارد رایگان بودن تحویل سفارش‌ها در هر مقصدی است. این ویژگی در آخرین به روز رسانی‌های پلتفرم «دیجی‌کالا جت» بدون تغییر بوده است و درحال‌حاضر ارسال سفارش‌ها رایگان است.

تحویل سریع سفارش‌ها

سرعت در خدمات‌رسانی همواره یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مشتریان بوده است. از این رو ویژگی سرعت نیز مهم‌ترین ویژگی سرویس «دیجی‌کالا جت» قرار گرفته است تا تجربه‌ای متفاوت به کاربر دهد. همین ویژگی که در نام این سرویس نیز مشهود است وجه تمایز دیجی‌کالا با «دیجی‌کالا جت» است. با توجه به توسعه روز افزون سرویس «دیجی‌کالا جت» به عنوان یک محصول، حالا سطح خدمت رسانی سرویس دیجی کالا جت به کمتر از ۳۰ دقیقه در تحویل سفارش‌ها رسیده است. این قابلیت با کمک سرویس «دیجی اکسپرس» که خود به عنوان پلتفرم فناوری محور لجستیکی گروه دیجی‌کالا فعالیت می‌کند نقش موثری در در بالا بردن این سرعت داشته است تا کاربران در کمترین زمان مورد نیاز برای دسترسی به مایحتاج خود برسند.

اکنون پس از گذشت بازه زمانی کوتاهی از آغاز به کار سرویس «دیجی‌کالا جت»، ۴۰ درصد از سفارش‌ها کمتر از ۱۵ دقیقه و نیمی از سفارش‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به‌دست مشتری می‌رسد. به عبارت دیگر ۹۰ درصد از سفارش‌ها زیر ۳۰ دقیقه تحویل می‌شوند.

دیجی کالا

جت مارت‌ها؛ سوپرمارکت‌های اختصاصی دیجی‌کالا جت

یکی از ویژگی‌های مهم و مفید «دیجی‌کالا جت»، راه‌اندازی دارک استورهایی به نام جت مارت است. منظور از دارک استور (Dark Store) در دنیای تجارت الکترونیک مراکز توزیعی هستند که به طور اختصاصی برای خریدهای آنلاین به کار می‌روند. سوپرمارکت‌های دارک، انبارهای بزرگی هستند که برای خریداران و عموم مردم باز نیست و متشکل از قفسه‌ها و ردیف‌هایی از اجناس است که معمولاً ساختمان آنها در نقاط قابل دسترس شهر ساخته می‌شود. پس از ثبت شدن سفارش اینترنتی کاربران، پردازش سفارش‌ها آغاز می‌شود و مرحله برداشتن سفارش‌ها و تجمیع و ارسال آنها به مشتری ادامه می‌یابد.

اهمیت استفاده از دارک استورها در خرید اینترنتی تمرکز بر ارسال سریع سفارش‌ها برای خریدهای‌ بر مبنای تقاضا (on-demand) و فوری است. در این شرایط زنجیره تأمین با سرعت بیشتری کار می‌کند و نیازهای مشتری مستقیم‌تر و سریع‌تر رفع می‌شود.

دارک استورها با اینکه می‌توانند به عنوان انبار کالاهایی مانند لباس و … نیز عمل کنند اما اغلب برای محصولات سوپرمارکتی و تره بار استفاده می‌شوند. یکی از روش‌های تأمین محصولات سوپرمارکتی در سرویس «دیجی‌کالا جت» نیز از طریق دارک استورها انجام می‌شود. «دیجی‌کالا جت» علاوه بر همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح و معتبر، انبارهای اختصاصی در مناطق مختلف شهر در قالب دارک استور و به نام جت مارت دارد که امکان بیشترین تنوع کالایی را از بهترین برندها، با مناسب‌ترین قیمت‌ها و تخفیف‌ها و در سریع‌ترین زمان ارسال فراهم می‌کند. اکنون دیجی‌کالا جت ۱۲ جت مارت دارد که در شهرهای تهران، کرج و مشهد فعال هستند. به زودی تعداد جت مارت‌های فعال در سایر شهرها بیشتر نیز می‌شود.

به زودی در سراسر کشور

مدل کسب‌وکار پلتفرم «دیجی‌کالا جت» غیر متمرکز و مقیاس پذیر است و این رویکرد، ورود این سرویس به شهرستان‌ها را سرعت می‌بخشد.

سرویس «دیجی‌کالا جت» خدمت رسانی خود را از شهرهای تهران و کرج آغاز کرد و به تازگی در شهر مشهد به صورت آزمایشی فعالیت خود را شروع کرده است. دیگر شهرهای ایران مانند شیراز، اهواز، تبریز و قم نیز در آینده می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان سفارش‌های سوپرمارکتی خود را دریافت کنند.

 سوپرمارکت دیجی‌کالا یا دیجی‌کالا جت؛ تفاوت در چیست؟

دیجی‌کالا محصولات سوپرمارکتی را از سال ۹۷ به عنوان بخش جدیدی از کسب‌وکار خود با نام دیجی‌کالا فِرش راه‌اندازی کرد. این سرویس اکنون به عنوان دسته‌ای جدا در پلتفرم دیجی‌کالا با عنوان سوپرمارکت دیجی‌کالا قابل استفاده است. اما تفاوت سرویس سوپرمارکت دیجی‌کالا با سرویس «دیجی‌کالا جت» در چیست؟ درواقع می‌توان گفت که سوپرمارکت دیجی‌کالا بر اساس مدل کلاسیک تجارت الکترونیک عمل می‌کند و «دیجی‌کالا جت» مدل نوینی از ای‌کامرس، تحت عنوان Q-Commerce یا Quick Commerce را ارائه می‌کند. با توجه به سبد پیشنهادی متفاوتی که در «دیجی‌کالا جت» در مقایسه با سوپرمارکت دیجی‌کالا عرضه می‌شود می‌توان گفت مدل کسب‌وکار «دیجی‌کالا جت» به عنوان یک مدل مکمل در کنار سوپرمارکت دیجی‌کالا عمل می‌کند.

از دیگر تفاوت‌های این دو سرویس می‌توان گفت که پلتفرم «دیجی‌کالا جت» در سرعت بسیار بالا برتری دارد و سوپرمارکت دیجی‌کالا تنوع بیشتر و قیمت‌های همراه با تخفیف را عرصه می‌کند. اگر فرآیند سفارش‌گذاری، پردازش و تحویل سفارش‌های سوپرمارکت دیجی‌کالا در بازه زمانی یک تا چند روزه انجام می‌شود در «دیجی‌کالا جت»، همه چیز فوری پیش می‌رود. در واقع نوع سفارش‌ها و سبدهای خرید علی‌رغم همپوشانی‌هایی که دارند، باعث تمایز این دو سرویس می‌شود، نه تنها تجربه جدیدی برای گروه دیجی‌کالا محسوب می‌شود بلکه تجربه جدیدی برای مشتریان کنونی دیجی‌کالا نیز ایجاد می‌کند.

همانطور که پیشتر گفته شد «دیجی‌کالا جت» به دلیل ویژگی سرعت بالا در تأمین و تحویل سفارش‌ها با این عنوان نام‌گذاری شده است. بنابراین برای تقاضاهای در لحظه و نیازمند دریافت سریع، مناسب‌تر است. این نوع سفارش‌ها معمولاً در خریدهای لحظه‌ای و روزانه انجام می‌شود. این در حالی است که برای خریدهای سر ماه که می‌توان در بازه زمانی طولانی تر دست به انتخاب و برداشتن محصول از قفسه‌های اینترنتی دیجی‌کالا زد سوپرمارکت دیجی‌کالا گزینه بسیار مناسبی است. بنابراین توصیه می‌شود که سبدهای خرید کوچکتر با نیاز به دریافت سریع‌تر را با پلتفرم «دیجی‌کالا جت» و سبدهای خرید بزرگتر و با چشم‌انداز بلند مدت‌تر نسبت به زمان تحویل را با سوپرمارکت دیجی‌کالا ببندید.

دیجی‌کالا در پاسخ به نیاز مشتریان خود همواره سعی کرده با ارائه خدمات و پلتفرم‌های مناسب با ایجاد هم افزایی در کنار دیگر اعضای گروه دیجی‌کالا با خلق ارزش به عرصه تجارت الکترونیک ایران کمک کند. از این رو با همکاری شرکای معتبر و خوشنام خود توانسته سرویس جدیدی به نام «دیجی‌کالا جت» را با رویکرد غیر متمرکز و مقیاس پذیر برای تأمین و سفارش‌های فوری مشتریان راه‌‌اندازی کند.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر