|
کدخبر: 196788

مزایای همکاری در فروش چیست + معرفی بهترین سایت همکاری در فروش

همکاری در فروش یا Affiliate Marketing، یکی از روش‌های کسب درآمد است که افراد اگر روش درست استفاده از آن را بدانند، می‌توانند به‌راحتی درآمدهای میلیونی داشته باشند. امروزه برندها و شرکت‌های معتبری مانند آمازون و ebay  و در ایران شرکت‌های معتبری مانند دیجی‌کالا و دایان افیلیت، سیستم‌های همکاری در فروش را ارائه می‌دهند. بر اساس آمار 80 درصد برندها، سیستم همکاری در فروش فعال دارند. اما متاسفانه بسیاری، از مزایای همکاری در فروش آگاهی ندارند و از این روش خوب کسب درآمد، غافل می‌شوند.

در ادامه با همکاری در فروش بیشتر آشنا می‌شویم و مزایای افیلیت مارکتینگ را برای افراد و بازاریابان و همچنین برای شرکت‌ها و برندها، به صورت کامل و جامع بررسی خواهیم کرد. در نهایت سیستم همکاری در فروش معتبر و موفقی معرفی می‌شود تا بعد از مطالعه متن اگر تمایل داشتید، بتوانید فعالیت خود را در این زمینه شروع کنید و با پشتکار خود به درآمدهای میلیونی دست پیدا کنید.

مزایای همکاری در فروش

همکاری در فروش چیست؟

قبل از این که در مورد مزایای همکاری در فروش صحبت شود، بهتر است تا شما با همکاری در فروش یا Affiliate Marketing بیشتر آشنا شوید. در افیلیت مارکتینگ، افراد با برندها و فروشگاه‌ها همکاری و محصولات آن‌ها را تبلیغ و معرفی می‌کنند. به ازای هر خریدی که از طریق تبلیغات فرد انجام گیرد، او کمیسیون دریافت خواهد کرد.

به عبارت دیگر شما به عنوان یک همکار فروش، بازاریاب واسطه‌ای هستید که محصولات را به دیگران معرفی می‌کنید و به ازای هر خرید که از طریق شما انجام شود، از فروشگاهی که با آن همکاری می‌کنید، کمیسیون مشخصی را دریافت می‌کنید. تمامی محصولات توسط فروشگاه و برند همکار تأمین می‌شود و ارسال، رساندن محصولات و خدمات پس از فروش نیز به عهده آن خواهد بود.

امروزه به دلیل افزایش کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، به راحتی می‌توانید از این بسترها مانند اینستاگرام، تلگرام و... استفاده کنید و با جذب مخاطب و معرفی محصولات، در زمینه همکاری در فروش فعالیت و درآمد خوبی را کسب کنید. برای این کار نیز باید سیستم همکاری در فروش مناسبی پیدا کنید که شرایط خوبی داشته باشد. در انتهای مقاله یک سیستم افیلیت مارکتینگ معتبر را معرفی خواهیم کرد، اما قبل از آن با مزایای همکاری در فروش بیشتر آشنا شویم.

مزایای همکاری در فروش

همکاری در فروش یا Affiliate Marketing برای دو طرف درگیر در آن مزایای فراوانی دارد؛ هم برای فردی که همکار فروش است و کمیسیون دریافت می‌کند و هم برای فروشگاه و برندی که محصولات آن توسط افراد تبلیغ و معرفی می‌شود. در ادامه مزایای همکاری در فروش برای هر دو طرف، بررسی می‌شود.

مزایای همکاری در فروش برای افراد و بازاریاب‌ها

همکاری در فروش

همان‌طور که گفته شد افرادی که همکار فروش هستند، با معرفی و تبلیغ محصولات یک برند یا فروشگاه، به ازای هر خرید، کمیسیون دریافت می‌کنند. اما این روش کسب درآمد چه مزایایی دارد؟ برتری‌ها و مزایای همکاری در فروش برای بازاریاب‌ها به شرح زیر است.

عدم نیاز به سرمایه اولیه

در همکاری در فروش، برخلاف اکثر کسب‌وکارهای دیگر، برای شروع کار نیاز به سرمایه اولیه ندارید. سیستم‌های همکاری در فروشی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، برای اشتراک و همکاری حق عضویتی دریافت نمی‌کنند. علاوه بر این برای فعالیت در این زمینه تنها نیاز شما، بستری برای تبلیغات است که شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام این فضا را به رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند.

نکته مهم دیگر این است که کالاها و محصولاتی که از طریق شما به فروش می‌رسند، توسط فروشگاه یا برند وابسته، تأمین می‌شوند. در این حالت شما تنها بازاریابی و معرفی محصولات را به عهده دارید و به همین خاطر این کار هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. از طرفی دیگر شما دیگر درگیر جوابگویی به مشتری و مسائلی مانند گارانتی و تحویل کالا نخواهید شد. چون تمامی این موارد به عهده فروشگاه است.

درآمد نامحدود و مبتنی بر عملکرد

در اکثر حرفه‌ها و کسب‌وکارها، شما ماهانه مبلغ مشخصی دریافت می‌کنید؛ اما در همکاری در فروش، هر چه محصولات معرفی شده از طریق شما بیشتر به فروش برسد، کمیسیون بیشتری دریافت می‌کنید و درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر کسب درآمد در افیلیت مارکتینگ مبتنی بر عملکرد است و محدودیتی در آن نیست.

هر چه بتوانید موفق‌تر عمل کنید، درآمد بیشتری خواهید داشت و مطمئن باشید که به‌مرور زمان درآمد شما رشد قابل توجهی خواهد داشت. در حال حاضر افرادی فعال در این زمینه داریم که دارای درآمدهای میلیونی و باورنکردنی هستند!

کسب درآمد در خواب!

درآمد از طریق همکاری در فروش به صورت غیرفعال است. به این معنی که برای کسب درآمد حتماً لازم نیست نقش فعالی داشته باشید. به عنوان نمونه شغل آرایشگری از نوع درآمد فعال است، به این معنی که تنها با حضور شما و پیرایش افراد، می‌توانید درآمد داشته باشید. اما درآمد غیرفعال این گونه نیست!

شما یکبار محصولی را از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا سایت خود معرفی و تبلیغ می‌کنید. هر زمانی که از طریق این تبلیغ شما، خریدی انجام شود، کمیسیون به شما تعلق خواهد گرفت. حتی ممکن است این موضوع ماه‌ها بعد از ارسال تبلیغ شما رخ دهد. با این حساب اگر زمانی خواب بودید و بعد از بیدارشدن متوجه شدید که پولی به حسابتان آمده است، تعجب نکنید!

کم بودن ریسک مالی

به دلیل اینکه شما سرمایه‌گذاری خاصی برای کسب‌وکار نکرده‌اید در نتیجه اگر فعالیت شما نتیجه هم ندهد ضرر نخواهید کرد. از طرف دیگر اگر بتوانید در این شیوه کسب درآمد موفق عمل کنید، در عین سرمایه‌گذاری کم، سود فراوانی به دست خواهید آورد. این موضوع باعث می‌شود که همکاری در فروش یک تجارت برد برد باشد!

عدم نیاز به دانش و تخصصی

در بسیاری از کسب‌وکارها برای اینکه بتوانید در آن ها شروع به فعالیت کنید و موفق شوید، نیاز به تخصص و تحصیلات خاصی دارید. یکی از مزایای همکاری در فروش این است که برای شروع کار، نیاز به تخصص خاصی نیست و تحصیلات شما هر میزانی باشد و فارغ از هر مهارتی، می‌توانید در آن فعالیت کنید.

از طرفی دیگر اکثر سیستم‌های همکاری در فروش اطلاعات و آموزش‌های لازم را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

عدم محدودیت مکانی و موقعیت جغرافیایی

از آن جا که فعالیت سیستم‌های همکاری در فروش در اکثر موارد در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، برای فعالیت در این زمینه در هر نقطه و شهری که باشید می‌توانید با فروشگاه‌ها و برندها همکاری کنید.

عدم نیاز به تجهیزات زیاد و پیشرفته

برای فعالیت در سیستم همکاری در فروش نیاز به محل کار و دفتر خاصی ندارید و از خانه خود نیز می‌توانید با این شیوه، کسب درآمد کنید. علاوه بر این شما برای این کار تنها با یک موبایل و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، می توانید فعالیت کنید و نیاز به تجهیزات پیشرفته و یا کارمند و کارکنان خاصی ندارید.

مزایای همکاری درفروش برای شرکت‌ها و فروشگاه‌ها

برندها، شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که سیستم همکاری در فروش را ارائه می‌دهند، کم نیستند. همان‌طور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، نزدیک به 80 درصد برندها و فروشگاه‌ها از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنند. اما این روش چه مزایایی برای آن‌ها دارد؟

دسترسی به مخاطبین بیشتر

یکی از اهداف فروشگاه‌ها و برندها، جذب ترافیک و مخاطبین بیشتر است. استفاده و راه‌اندازی سیستم همکاری فروش، به بیزینس‌ها کمک می‌کند تا مخاطبین بیشتری را به خود جذب کنند. جالب است بدانید که این جذب مخاطب با کمترین هزینه ممکن صورت می‌گیرد؛ زیرا این همکاران فروش یا افیلیتورها هستند که این کار را انجام می‌دهند.

فرض کنید که یک سیستم همکاری در فروش، 10 هزار همکار فروش داشته باشد. اگر هر همکار فروش تنها یک مخاطب را جذب کند، میزان جذب مخاطب نهایی 10 هزار نفر خواهد بود!

علاوه بر این تمامی لینک‌هایی که در تبلیغات همکاران فروش قرار دارند، مخاطبین را به لندینگ پیجی در سایت اصلی فروشگاه همکار هدایت می‌کنند که این خود باعث افزایش ترافیک و تعامل مخاطبین با سایت می‌شود.

افزایش اعتماد و شهرت برند

همکاری برندها با بلاگرها و اینفلوئنسرها در قالب همکاری درفروش؛ میزان اعتبار و شهرت فروشگاه و برند را افزایش می‌دهد. این افراد به عنوان همکاران فروش، محصولات شرکت یا فروشگاه را معرفی می‌کنند. مخاطبینی که به آن‌ها اعتماد دارند به این محصولات نیز اعتماد خواهند کرد و از این طریق، هم برند بیشتر شناخته می شود و هم به واسطه این معرفی، افراد بهتر به فروشگاه اعتماد خواهند کرد.

مزایای همکاری در فروش چیست ؟

سیستم های همکاری در فروش چگونه عمل می‌کنند؟

پس از انتخاب سیستم همکاری درفروش مناسب، باید در سایت آن عضو شوید. پس از عضویت، می‌توانید به محصولات آن شرکت یا فروشگاه دسترسی داشته باشید و اطلاعات آن‌ها را که شامل تصاویر، بنرها و ... می‌شود، دریافت کنید. معمولاً لینک اختصاصی برای محصولات در اختیار همکاران فروش قرار می‌گیرد که افراد در تبلیغات و معرفی محصولات، باید این لینک‌ها را قرار دهند. تنها به واسطه خرید از طریق این لینک‌هاست که کمیسیون به فرد تعلق می‌گیرد.

معمولاً سیستم‌های همکاری در فروش فعال، از نظر جذب همکار محدودیتی ندارند و برای فعالیت و شروع به کار در این زمینه، کافی است که در یکی از این سیستم‌ها عضو شوید. برای شروع نیز کافی است، پیج اینستگارم یا بلاگ خود را در اینترنت راه بیندازید و با قرار دادن بنر و توضیحات، محصولات را معرفی کنید. تنها کاری که باید بکنید، ترغیب مخاطبین به خرید محصولات معرفی شده است.

معرفی یک سیستم همکاری در فروش موفق

سیستم همکاری در فروش دایان https://dayanaffiliate.com/ یکی از پرسابقه‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه است. محصولات این فروشگاه اینترنتی متنوع است و شامل پوشاک، کفش، محصولات چرمی، اکسسوری و تجهیرات دیجیتال می‌باشد. این شرکت دارای محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب و خوبی است و از اعتبار خوبی نیز برخوردار است. این موضوع کار همکاران فروش را برای تبلیغ محصولات این برند، راحت تر می‌کند.

یکی از مزیت‌هایی که این سیستم همکاری در فروش برای افراد همکار دارد، این است که محتوای کاملی برای محصولات در اختیار بازاریاب ها قرار می‌دهد که شامل توضیحات تصاویر و بنر محصولات می‌شود. از طرفی دیگر شما می توانید به صورت رایگان سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید و از این طریق با این برند همکاری کنید.

نحوه دسترسی به اطلاعات راحت است و محتوای مناسبی برای تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها