|
کدخبر: 195976

افزایش شدید قیمت رب گوجه در بازار

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی، گفت: علاوه بر افزایش قیمت مواد مصرفی کاهش کیفیت گوجه فرنگی به علت کم آبی و گرما نیز باعث افزایش هزینه تولید رب گوجه فرنگی شده است.

اصناف افزایش شدید قیمت رب گوجه در بازار

بررسی قیمت رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی نشان می دهد که قیمت این محصول خوراکی برای مصرف کننده طی ماه های اخیر به شدت افزایش یافته و قیمت مصرف کننده این محصول خوراکی در برندهای مختلف و  در قوطی های ۸۰۰ گرمی بین ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۵ هزار تومان  است.

قاسمعلی حسنی گفت: قیمت رب گوجه فرنگی از ابتدای سال تاکنون افزایش قیمت قابل توجهی داشته است بطوری که مقایسه قیمت های فعلی رب گوجه فرنگی با ۱۵ فروردین ماه امسال نشان می دهد که قیمت این محصول در برندهای مختلف بین ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی در مورد دلایل افزایش قیمت رب گوجه فرنگی، اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی ، کیفیت گوجه فرنگی پایین آمده بطوری که پیش از این از هر ۴ کیلو گوجه فرنگی ۸۰۰ گرم رب گوجه فرنگی بدست می آمد اما با توجه به کاهش بارندگی ها، کیفیت گوجه کم شده و از هر ۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تا ۴ کیلو و ۸۰۰ گرم گوجه فرنگی، ۸۰۰ گرم رب گوجه تولید می شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به افزایش قیمت قوطی خالی رب گوجه فرنگی و درب آن اظهار داشت: قیمت قوطی خالی رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی  از ۲۷۰۰ تومان با ۳۵ درصد افزایش به ۳۶۰۰ تومان رسیده و درب قوطی رب ۸۰۰ گرمی از ۸۰۰ تومان با ۶۰ درصد افزایش  به ۱۳۰۰ تومان رسیده است.

وی همچنین به افزایش قیمت کارتن و نایلون اشاره کرد و گفت: قیمت کارتن مصرفی (کفی) برای بسته بندی قوطی های رب گوجه فرنگی  از ۱۵۰۰ تومان به ۳۸۰۰ تومان رسیده و هر کیلو نایلون جهت بسته بندی قوطی های رب از ۲۸ هزار تومان با ۴۵ درصد افزایش به ۴۰ تومان رسیده است.

حسنی بیان داشت: بنابراین عوامل مختلف از جمله گرما و کم آبی بر افت تولید گوجه، افزایش قیمت مواد مصرفی، افزایش قیمت بذر و همچنین افزایش مزد کارگر، باعث افزایش ۶۰ درصدی رب گوجه فرنگی شده است.

وی یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر افزایش قیمت رب گوجه فرنگی را صادرات عنوان کرد و افزود: با توجه به کسب سود بیشتر، تولید کنندگان تمایل بیشتری نسبت به صادرات این کالای خوراکی دارند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی از ابتدای سال تاکنون، گفت: به عنوان مثال قیمت هر قوطی رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نیمه اول فروردین امسال به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در حال حاضر افزایش یافته است.

منبع: رکنا
  • علی اصغر قاسم پور ارسالی در

    افزایش قیمتها همچنان ادامه دارد ... قلم به قلم، کالا به کالا ... ساعت به ساعت، ر وز به روز، ماه به ماه ... پیشرفت در این زمینه خوب هست!

  • ناشناس ارسالی در

    🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫

    فوری ٬ مهم ٬،فوری ٬ مهم
    فوری ٬ مهم ٬،فوری ٬ مهم
    فوری ٬ مهم ٬،فوری ٬ مهم

    🔷حداقل اعضای خانواده خود را از این موضو ع آگاه کنید و تا حد امکان به اقوام و خوی شاوندان و دوستان خود ارسال نمایید.


    🔹بنده سید بابک موسوی دکت رای صنایع غذایی دانشکاه تربیت مدرس تهران در پیشگاه حضرت حق سوگند یاد میکنم که مط الب زیر همگی صحت داشته و تنها برای سلامت مردم عزیز کشورمان نگاشته شده است...

    🔵 فاجعه در صنایع غذایی

    همه حواسشون به سایپا و ایران خودر وست, اما نمیدونن که صنایع غذایی چه بلایی داره سر مردم میاره

    بنده دا نشجوی دکترای صنایع غذایی و عضو نظام غذا و دارو و دامپزشکی هستم
    لذا تجربیات ی که از فعالیت در این زمینه ها دارم که ل ازم دونستم به هموطنای عزیزم اعلام کنم

    تغذیه ی کنسرو شده به هیچ عنوا ن مصرف نکنید

    هرگز ناگت و فل افل‌های کارخانه‌ای را استفاده نکنید، که همِگی از ضایعاتِ مرغ تهیه میشوند
    < br /> از انواعِ ( پنیرهای خامه‌ای ) به ش دت پرهیز کنید
    مجدد تاکید می کنم (ب ه هیچ عنوان مصرف نکنید)

    این جانب طی فعالیت در چندین کارخانه ی موادغذ ایی با برند معتبر به عنوان مسئول فنی و م دیریت خط تولید اعلام می کنم، سطح رعایت ب هداشت در تهیه و تولید تغذیه ی مصرفی ملت، فوق العاده ضعیف و در حد صفر می باشد
    استفاده از اسید نیتریک به عنوان نگهدا رنده تاحد یک پی پی ام در هزار کیلو ماده غذایی مجاز هست، ولی متأسفانه با بیل میری ختن تو شیر و با اون دوغ تهیه میکردن! (کا رخانه فوق العاده معتبر)
    استفاده غی رمجاز و غیر خوراکی + استخوان و امعا و اح شاء مرغ + پوست مرغ + استفاده از لاشه ی گ او مبتلا به بروسلوز که البته طی فرایندها یی که انجام میشه غیربیماری زا شده ولی بس یار کریح المنظر و شامل تاول های خیلی بزر گ در سطح لاشه هست (که سرشار از هورمون و مواد آنتی بیوتیک هست) در تولید سوسیس وکا لباس

    پنیر پیتزایی که در تول ید آن از فضولات دامی استفاده شده که منجر به مسمومیت سایر مصرف کنندگان پیتزا و پن یر پیتزا شد و بنده با چشمان خودم دیدم که آقای تولید کننده رشوه ای ۲۰۰ میلیون توم نی رو پیشنهاد داد برای ساکت موندن موضوع (که البته صدای قضیه در نیومد، حالا جریان چی شد نمیدونم!)
    میکس شدن امعا واح شا مرغ با سایر افزودنی ها برای تولید سال اد الویه ی مرغ (یکی از معتبرترین تولیدکن ندگان).

    و در تجربه ی بنده د ر یکی از کارخانجات معتبر استان در زمینه تولید رب هست که متأسفانه حداقل۷۰ درصد گو جه ی مصرفی گندیده و کپک زده و آب شستشوی گوجه فوق العاده کثیف در اثر تکرار شستشو و عدم تعویض آب و رعایت بهداشت کارگران صف ر و همچنین میکس شدن ضایعات و حشرات و جان وران موجود در مزرعه و گوجه ها مانند سوسک ,مارمولک و به ندرت موش همراه با گوجه ها ی مصرفی برای تولید رب گوجه اونهم با برند ی معروف و مطرح و صادراتی می باشد، حالا د یگه برندهای ضعیف رو خودتون ارزیابی کنید< br /> و در نهایت و با عرض تأسف استفاده ا ز وایتکس در شیر بعضی از گاوداری های صنعت ی جهت پایین آوردن بار میکروبی شیر. از او نجایی که این نگهدارنده ها از جذب کلسیم و آهن و ویتامین B در بدن جلوگیری می کند، باعث آلزایمر,حواسپرتی و ریزش مو درسن ۳۵س الگی می شود.
    نکته ی قابل توجه اینه که مسئولین فنی و مدیران تولید مشغول در کارخانجات غذایی در صورت اعتراض به وضع به داشت در تولید منجر به اخراج یا بلوکه شدن حقوق چندماهه شده و هیچ حمایتی از آنها ن شده، لذا مجبور به سکوت هستند.😔
    شای ان ذکر هست عامل اصلی شیوع سرطان کبد مصرف بی رویه ی محصولات کنسرو شده می باشد.

    باور کنید دوستان، سطح ایمنی ب هداشتی این مواد غذایی تولیدی در بیشترین کارخانه های معتبر و سطح یک کشور به قدری پائین هست که تولید کنندگان هرگز برای خان واده ی خود از این مواد تولیدی استفاده نم ی کنند.

    با تقدیم احترام

    تا میتونید، همه جا اطلاع رسانی کنید .

    در صورت بروز هرگونه سوال با شماره زیر تماس بگیرید
    093 57222842
    دکتر سید بابک موسوی
    عزیزان این مطالب راآنقدر نشردهیدتابدست یک مسئول دلسوزی برسد

    لطفا به عزيزانتون در كشور اطلاع رساني كنيد ❗❗ ❗

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها