|
کدخبر: 195971

قیمت این برنج بازار را شوکه کرد!

بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده آن است که در تیرماه «برنج تایلندی (غیر از هومالی)» نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۷۹.۳ درصد افزایش قیمت بیشترین رشد قیمت را در میان کالای اساسی و مهم در اختیار داشته است.

اصناف قیمت این برنج بازار را شوکه کرد!

رکوردار رشد قیمت در حالی در اولین فصل سال جاری به «برنج تایلندی (غیر از هومالی)» اختصاص یافت که در دو ماه نخست سال جاری «گوشت مرغ تازه» رکودار رشد قیمت در بازار بود و با این شرایط در تیر ماه سال جاری شاهد جابجایی عنوان رکورددار رشد قیمت کالای اساسی در بازار بودیم و «برنج تایلندی (غیر از هومالی)» در این میان جایگزین «گوشت مرغ» شد.  

بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، در خرداد ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم «برنج تایلندی (غیر از هومالی)» به‌طور میانگین به ۱۵ هزار و ۹۱۳ تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با قیمت ۸ هزارو ۸۷۵ تومان بیش از ۷۹.۳ درصد رشد داشته است.

داده های اعلام شده از روند قیمت کالای اساسی و مهم در تیر ماه ۱۴۰۰ نشان دهنده آن است که در میان ۸ گروه کالای اساسی که شامل «برنج پاکستان باسماتی»، «برنج تایلندی (غیر از هومالی)»، «برنج طارم اعلا»، «برنج داخلی هاشمی درجه یک»، «شکر سفید»، «گوشت گوساله»، «گوشت گوسفندی (مخلوط)» و «گوشت مرغ تازه» می شود در تیر ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد قیمت ۳۹ تا ۷۹ درصدی کالای اساسی در بازار بودیم.

با توجه به آمار اعلام شده «شکر سفید» دومین کالایی است که در تیرماه بیشترین رشد قیمت را داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۶۱.۶ درصدی برای این کالا ثبت شده است. بنابراین گزارش، متوسط قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در تیر سال ۱۴۰۰ به ۱۳ هزار و ۴۱۵ تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با قیمت ۸ هزار و ۳۰۳ تومان، رشد ۶۱.۶ درصدی داشته است.

بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، در اردیبهشت سال ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم «گوشت مرغ تازه» به‌طور میانگین به بیش از ۲۶ هزار و ۴۴۷ تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با قیمت ۱۶ هزارو ۷۸۰ تومان ۵۷.۶ درصد رشد داشته است.

قیمت سایر کالای اساسی

ارزیابی سایر کالای اساسی در تیر ماه نشان دهنده آن است که قیمت هر کیلوگرم «گوشت گوساله» نیز در تیر امسال به‌طور میانگین ۱۱۶ هزار و ۲۱۵ تومان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۹.۹ درصدی داشته است.

برنج طارم اعلاء نیز با قیمت ۳۶ هزار و ۷۵۴ تومان و برنج داخلی هاشمی درجه یک ۳۵ هزار و ۶۸۵ تومان در بازار عرضه شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب حدود ۳۹.۴ درصد و ۳۹ درصد رشد قیمت داشته اند.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی (مخلوط) نیز به‌طور میانگین به ۱۲۷ هزار و ۱۶۲ تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۴.۴ درصد رشد را داشته است.

همچنین در اردیبهشت ماه قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی (درجه یک) با قیمت ۲۴ هزار و ۶۹۳ تومان، رسید و ۲۷.۴ درصدی را تجربه کرد.  

قیمت-کالاهای-اساسی

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها