|
کدخبر: 194942

هویج بالاخره ارزان شد!/ریزش شدید قیمت این محصول

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از عرضه هویج با نرخ ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار خبرداد.

اصناف هویج بالاخره ارزان شد!/ریزش شدید قیمت این محصول

سعیدراد گفت: هویج همچون سایر صیفی‌جات در مراکز میوه و تره بار شهرداری در حال عرضه است، اما به دلیل افزایش تقاضا سریع تمام می‌شود.

وی با تاکید براینکه هویج یک صیفی خیلی معمولی است، گفت: میانگین تقاضا برای این محصول درمیادین میوه و تره بار شهرداری روزانه حدود ۵ تا ۱۰ تن بوده است، اما درحال حاضر به دلیل صادرات این میوه، و انتشار برخی شایعات مبنی بر اثر درمانی این محصول کشاورزی در درمان کرونا، تقاضای خرید آن افزایش قابل توجه‌ای یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری با اشاره به فعالیت ۲۷۰ میدان میوه و تره بار در تهران گفت: الان هر میدان امکان فروش حدود یک تن هویج را هم دارد، اما تا قبل از این شرایط هیجانی کل تقاضای خرید هویج در میادین میوه و تره بار تهران به ۱۰ تن هم نمی‌رسید.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌گذاری سازمان میوه‌وتره بار تهران برای لزوم حمایت از کشاورزان و مصرف‌کنندگان و حذف دلالان، گفت: تولیدکنندگان هویج یا سایر محصولات کشاورزی می‌توانند محصولات خود را مستقیم و بدون واسطه در میادین میوه و تره‌بار شهرداری به مردم عرضه کنند.

راد افزود: اکنون هویچ تولیدی بیشتر شهرستان‌ها در همان شهرستان فروخته می‌شود، اما ما تلاش می‌کنیم از طرق مختلف عرضه هویج در میادین شهرداری را افزایش دهیم تا قیمت مغازه‌های سطح شهر به قیمت‌های واقعی نزدیک شوند.

وی با پیش بینی اینکه قیمت و تقاضای خرید هویج هم همچون سایر محصولات کشاورزی رفته رفته فروکش خواهد کرد، گفت: سایر میوه‌ها و صیفی‌جات اکنون به میزان کافی در بازار و میادین شهرداری موجود هست و کمبودی احساس نمی‌شود.

بگفته راد در حال حاضر هر کیلوگرم پیاز حدود ۴۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۴۳۰۰، گوجه فرنگی ۶۶۰۰، کدو ۶۵۰۰ و بادمجان ۴۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

ارسال نظر