|
کدخبر: 191320

قاچاق عجیب و پرسود مرغ به تهران!

بعد از جنجالی‌شدن خبر قاچاق نهاده‌های دامی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شود، این بار نوبت به قاچاق مرغ از شهرستان‌ها به مقصد پایتخت رسیده است.

روزگذشته خبری مبنی بر قاچاق نهاده‌های دامی از کشور و بی‌توجهی وزارت جهاد و گمرکات و سایر نهاد‌های نظارتی بر توزیع مناسب نهاده منتشر شد. همچنین عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مرغداران درباره وضعیت بازار مرغ و گرانی‌های اخیر می‌گوید: قبلاً به ارمنستان، روسیه و عراق عرضه مرغ را داشتیم و حتی اگر در شهری از کشورمان کمبود مرغ به وجود می‌آمد، در آن شهر مرغ عرضه می‌کردیم، ولی در حال حاضر با ظرفیت ۵۰درصد کار می‌کنیم، زیرا مرغداری ما صادرات محور بود و به علت پرداخت ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی دیگر صادرات صورت نمی‌گیرد.

قدرت حاجی‌نوری می‌افزاید: در عرضه مرغ کمبود وجود دارد، ولی تا آبان‌ماه این کمبود برطرف می‌شود. سال پیش کشش بازار کاهش پیدا کرد و معاون وزیر در امور دام مقدار جوجه‌ریزی مادر را که پایه تولید گوشتی است به ۷۵۰هزار در ماه رساند.

حاجی‌نوری تأکید می‌کند: زمانی که کشش بازار زیاد شد، مرغداران صنعتی تصمیم به افزایش تولید گرفتند که البته هفت ماه طول کشید و از اوایل فروردین جوجه‌ریزی مادر را به یک میلیون قطعه در ماه رساندند که در حال حاضر این کمبود در آبان‌ماه برطرف می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مرغداران گفت: در اردبیل مرغ به اندازه کافی تولید می‌شود و قیمت‌ ها نیز تغییری پیدا نکرده، ولی در تهران مرغ افزایش قیمت داشته است، بنابراین از شهر‌های دیگر که قیمت مرغ افزایش نداشته و توزیع مناسب است مرغ را داخل یونولیت قرار داده و به تهران قاچاق می‌کنند. مرغ قاچاق شده را به نرخ ٣۵الی ۴٠هزار تومان در تهران می‌فروشند، زیرا ٢٠هزار تومان سود دارد.

منبع: فرهیختگان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها