|
کدخبر: 181714

قیمت موتور برق چقدر افزایش یافت؟

توسطی گفت: در حال حاضر ژنراتورها افزایش قیمت مختصری، در حدود ۵ درصد و موتور برق حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

اصناف قیمت موتور برق چقدر افزایش یافت؟

علی توسطی رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی درباره افزایش قیمت ژنراتور در ماه های اخیر اظهار کرد: قانونی به نام عرضه و تقاضا در اقتصاد دنیا وجود دارد و بدون شک از هر سمتی که این تعادل به هم بخورد یا با مشکل مواجه شود طرف مقابل هم تغییر خواهد کرد. قطعی برق بدون شک می‌‎تواند در میزان تقاضا تاثیر گذاشته و افزایش قیمت‌ها را به همراه داشته باشد.

او با اشاره به مشکلات احتمالی در بروز قطعی برق، ادامه داد: با وجود اتفاقات اخیر و قطعی برق‌ در ماه گذشته، تغییر محسوسی روی قیمت موتور و ژنراتورهای صنعتی ایجاد نشده است اما در قیمت موتور برق نوسان قیمت شدیدتری را شاهد هستیم.با توجه به این که موتور برق برای تامین نیاز فروشگاه‌ها، منازل و بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد تقاضا در این محصول بیشتر از سایر بخش‌ها است.

توسطی با تاکید بر این که در حوزه تولید ژنراتور کارخانه‌ای وابسته به واردات هستیم،گفت: در کشور ما مانند برخی کشورهای جهان انبارداری ۴ ساعته معنایی ندارد. اغلب واردکنندگان باور دارند که باید کالا دپو شود چرا که ممکن است برای واردات با مشکل مواجه شوند.

رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تشریح کرد: در ژنراتورها افزایش قیمت مختصری، در حدود ۵ درصد در سطح بازار شاهد بودیم. در مدت بروز قطعی برق، فعالان حوزه فروش ژنراتور دقت نظر داشتند که این محصول به جای صنایع به دست دلالان نیفتد. در مورد موتور برق‍‌ هم حدود ۱۰ تا ۱۵ افزایش قیمت را شاهد بودیم.

او بیان کرد: در بین تمام اتحادیه‌ها، مهم‌ترین اتحادیه ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی است چرا که نقش بزرگی در تمام صنایع فعال در کشور دارد. با توجه اهمیت عملکرد فعالان این حوزه، هر ساز مخالفی هم که زده شود ما به سرعت متوجه خواهیم شد. ما در جریان قطعی برق و اختلالات ایجاد شده تعمدی ندیدیم که بخواهیم آن را به فروش ژنراتور و افزایش قیمت آن ارتباط دهیم.

توسطی تصریح کرد: اگر فسادی در پس این ماجرا وجود داشت، ترسی از بیان آن نداشتم. ژنراتورهای مورد نیاز کشور اگر چه از طریق واردات تامین می‌شود اما با تلاش فعالان این حوزه از افزایش قیمت مازاد جلوگیری شد و خوشبختانه این محصول با قیمت قابل قبولی در اختیار فعالان صنعتی قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر