|
کدخبر: 175266

دیگر دستمان به میوه هم نمی رسد!

قیمت های میوه آنقدر گران است که مردم با درآمد متوسط به پایین هر چه سبک سنگین کند تنها وقت خود را تلف کرده است.

اصناف دیگر دستمان به میوه هم نمی رسد!

بازار میوه همچنان داغ و قیمت ها گران است، قیمت انواع میوه به ویژه نوبرانه ها در اوج هستند و قصد پایین آمدن ندارند قیمت نوبرانه ها به کیلویی صد هزار تومان رسیده است سایر میوه ها هم آنقدر گران است که مردم با درآمدهای پایین توان خرید ندارند و تنها از کنار آن می گذرند.

قیمت هندوانه پیاز و گوجه فرنگی که در مناطق جنوب کشاورزان از قیمت بسیار پایین آن می نالند و خیلی ها مزارع خود را رها کرده‌اند در بازار تهران به ۱۰ برابر قیمت فروخته می شود قیمت هندوانه در دو سه روز گذشته دوباره افزایش یافت و به کیلویی پنج هزار تومان رسید. پیاز و گوجه فرنگی هم حدود ۵ هزار تومان است که نسبت به قیمت منطقه کرمان محل تولید اصلی این صیفی جات ۱۰ برابر است.

در بازار تهران گیلاس ۱۰۰ هزار تومان، گوجه سبز بزغان ۱۰۰ هزارتومان، زردآلو ۷۰ هزار تومان و توت فرنگی تا ۵۰ هزار تومان است و این قیمت ها اصلا با درآمد قشر متوسط جامعه همخوانی ندارد.

در عین حال بازار از میوه های خارجی هم خالی نیست هر کارتن آناناس در بازار مرکزی میوه و تره بار تهران یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

بنابراین این سوال هنوز بی پاسخ است که برای خرید میوه با این قیمت های سنگین چقدر باید حقوق بگیری؟ آیا درآمدهای مردم معمولی به ویژه در شرایط سخت کرونا که خیلی از مشاغل بیکار شده توان چنین خریدهایی وجود دارد؟ و آیا سزاوار است مردم با اینکه کشورشان جایگاه نخست تولید میوه در خاورمیانه را دارد، نتوانند از این میوه ها استفاده کنند؟

منبع: قدس آنلاین

ارسال نظر