|
کدخبر: 167503

افزایش قیمت زعفران در بازار / مافیا در کمین!

عضو شورای ملی زعفران از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت زعفران طی روزهای اخیر در بازار خبر داد.

اصناف افزایش قیمت زعفران در بازار / مافیا در کمین!

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: تنش‌ها و التهاباتی که قرار است در بازار رخ دهد، هیچ ارتباطی به تولیدکنندگان ندارد.

او افزود: هم اکنون مافیای زعفران اقدام به ذخیره سازی ۱۰ ها تن زعفران در انبارها کردند تا بتوانند سودهای نجومی به جیب بزنند.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر اعلام قیمت زعفران شرایط بازار را ملتهب می‌کند، به همین خاطر تا رسیدن بازار به ثبات امکان اعلام حداقل و حداکثر وجود ندارد.

به گفته این مقام مسئول، مافیای زعفران هر یک اقدام به دپوی ۵۰ تا ۶۰ تن زعفران کردند و بدیهی است که با این حجم انبوه زعفران در انبارها، بازار را به نفع خود تمام می‌کنند، در حالی که سودی نصیب کشاورزان نمی‌شود.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه مافیا به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت زعفران راضی نیستند، گفت: با توجه به آنکه سودجویان و مافیا زعفران به دنبال سودهای چند برابری هستند، از این رو دستگاه‌های مسئول با اعمال نظارت بیشتر و رصد هوشمندانه بازار باید از این التهابات جلوگیری کنند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان با بیان اینکه امکان عرضه محصول زعفران به نرخ‌های قبلی وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به تورم سال جدید و افزایش هزینه‌ها نمی‌توان انتظار داشت که زعفران با قیمت قبل عرضه شود، اما آنچه ممکن است بازار مصرف کننده را آزار دهد، اهدافی است که یک عده با دپو کردن زعفران در انبارها به دنبال بر هم زدن بازار هستند که این منافع به هیچ عنوان به جیب کشاورز نمی‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر