|
کدخبر: 154180

دلیل افزایش قیمت سوسیس و کالباس چیست؟

حسین زاده، عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده های گوشتی ایران با تصریح بر اینکه بیشترین مصرف سوسیس و کالباس به سمت مصرف کالاهای ارزان قیمت رفته است، بیان کرد: میانگین نرخ فرآورده‌های گوشتی همان میانگین نرخ مرغ است و بالاتر از آن نیست.

اصناف دلیل افزایش قیمت سوسیس و کالباس چیست؟

جمال حسین زاده با بیان اینکه ارزش افزوده ای که تولید کننده روی صنایع غذایی ایجاد می کند خیلی محدود است، گفت: مواد اولیه ای که صبح وارد کارخانه می شود، چند ساعت بعد تبدیل به کالا شده است و محصول تولیدی نمی تواند ارزش افزوده زیادی روی مواد اولیه ایجاد کند.

وی با تصریح بر اینکه افزایش قیمت مواد اولیه سبب گران شدن مواد غذایی از جمله سوسیس و کالباس شده است، اظهار کرد: کاری که در شرکت های فرآورده های غذایی روی مواد اولیه انجام می شود زیاد نیست و طبیعتاً مبلغ زیادی هم نمی توان روی قیمت تمام شده محصول گذاشت.

دبیر وعضو هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده های گوشتی ایران با اشاره به اینکه بخش عمده قیمت فرآورده های گوشتی ناشی از قیمت گوشت است، عنوان کرد: گوشتی که در کالباس ۹۰ درصد به کار می رود با کیفیت است زیرا قسمت مغز ران و فوق ران است و در واقع گران ترین بخش گوشت گوساله در کالباس های ۹۰ درصد به کار می رود. این قسمت گوشت ها عموماً وارداتی برزیلی است که در بازار حول و حوش ۱۲۰ الی ۱۳۰ هزار تومان است.

وی افزود: حدود ۵ درصد از سبد محصول تولید کنندگان فرآورده های گوشتی مربوط به کالباس های ۹۰ درصد گوشت است. گرایش مردم با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و تورمی که بر گوشت وارد شده است، بیشتر به سمت محصولات مرغی رفته است و ۷۰ درصد محصولات فعلی، سوسیس و کالباس مرغ بوده و حدود ۳۰ درصد از آن نیز سوسیس و کالباس تولید شده است گوساله است.

حسین زاده با تصریح بر اینکه بیشترین مصرف سوسیس و کالباس به سمت مصرف کالاهای ارزان قیمت رفته است، بیان کرد: میانگین نرخ فرآورده های گوشتی همان میانگین نرخ مرغ است و بالاتر از آن نیست. در فروردین ماه قیمت مرغ حدود ۱۲ هزار تومان بود اما در حال حاضر قیمت ۲۷ هزار تومان است و این افزایش قیمت روی فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس نیز اثر می گذارد.

منبع: بازار
  • مردم ارسالی در

    دلیل ندارد.
    چون دولت دلار را روی ۳ ۲۰۰ نگه داشته!
    و هیچ چیز گران نشده ، کمبودهای خوراک دام هم بر طرف شده
    و قیمتهایش کاهشی است!
    ارزانی در ارزانی !

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها