|
کدخبر: 147914

دولت در حمایت از تولید موفق نبوده است

قائم مقام کانون کارفرمایان استان تهران گفت: بسیاری از تعطیلی کارگاه‌ها و یا کاهش حجم فعالیت‌های آن به دلیل تصمیم‌های غلطی است که دولت‌ها اتخاذ کرده‌اند.

اصناف دولت در حمایت از تولید موفق نبوده است

قائم مقام کانون کارفرمایان استان تهران با اظهار نگرانی نسبت به آمارسازی در حوزه رشد تولید تاکید کرد که دولت در تنظیم بودجه سال ۹۹ در جهت حمایت از تولید و جلوگیری از بیکاری کارگران موفق عمل نکرده است.

محمد برهانی با اشاره به سیاست‌های کلی رهبری که در ابتدای سال ابلاغ می‌شوند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که اقدامات انجام شده از سوی دولت، بانک‌ها و… در راستای سیاست‌های کلی رهبری موفق نبوده‌اند و اگر بوده‌اند باید پاسخ دهند که چند بنگاه و چند کارگر را با سیاست‌های خود از تعطیلی و بیکاری نجات داده‌اند؟

وی افزود: پرسش این است که آیا دولت گزینه‌ای برای حفظ کارگاه‌ها و بنگاه‌های فعال با مشارکت شرکای اجتماعی تعریف کرده است؟ به نظر می‌رسد که بیشتر آمار داده شده است یا بیشتر در مقابل دوربین پروژه افتتاح شده است؛ اما راهکارهای اساسی نداشتند و در کل در تنظیم بودجه سال ۹۹ در جهت حمایت از تولید و جلوگیری از بیکاری کارگران موفق عمل نکرده‌اند. در کل نجات تولید و کارگر ایرانی راهکار دارد و نمایش رسانه‌ای مذموم است.

قائم مقام کانون کارفرمایان استان تهران، افزود: بسیاری از تعطیلی کارگاه‌ها و یا کاهش حجم فعالیت‌های آن به دلیل تصمیم‌های غلطی است که دولت‌ها اتخاذ کرده‌اند. امیدوارم در امسال با رعایت سه جانبه‌گرایی و دعوت از شرکای اجتماعی برای سیاست گذاری، برنامه‌هایی اجرا شوند که کاربرد عمومی دارند تا تولیدکنندگان و کارگران که سکاندار و ناخدای کشتی طوفان زده تولید هستند، از این طوفان سهمگین اقتصادی عبور کنند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر