|
کدخبر: 147647

تعاونی های مسکن و چالش ساخت و سازهای غیرمجاز

چراغعلی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود پیش از سرمایه‌گذاری در املاک و عرصه‌های مختلف از روند قانونی آن ملک اطمینان کامل را حاصل کنند، در این زمینه باید اقدامات لازم رسانه‌ای و اطلاع رسانی نیز انجام شود.

راه و مسکن تعاونی های مسکن و چالش ساخت و سازهای غیرمجاز

عبدالرضا چراغعلی در جلسه کارگروه ویژه مقابله با ساخت‌وسازهای غیر مجاز و زمین خواری استان تهران که به صورت ویدیو کنفرانس برگزارشد، گفت: مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز یک عملیات گروهی است، از اینرو از فرمانداران می‌خواهیم در شهرستان‌های خود به عنوان نماینده عالی دولت کلیه دستگاه ها، سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول را همراه کنند و مصوب شد فرمانداران اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان‌ها را در قالب یک گزارش به صورت هفتگی ارسال کنند.

وی افزود: تعاونی‌های مسکن، یکی از مهم‌ترین چالش‌های ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در استان تهران و کشور است؛ در این زمینه افراد متخلفی هستند که‌بر خلاف قانون و مقررات فراخوان هایی را منتشر می‌کنند، سپس در غالب قولنامه هزینه هایی را از شهروندان دریافت می‌کنند که این امر به قطع خلاف قوانین و مقررات است. پس از فرمانداران می‌خواهیم این افراد متخلف را شناسایی و جهت اعمال قانون به دستگاه قضایی معرفی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود پیش از سرمایه‌گذاری در املاک و عرصه‌های مختلف از روند قانونی آن ملک اطمینان کامل را حاصل کنند، در این زمینه باید اقدامات لازم رسانه‌ای و اطلاع رسانی نیز انجام شود.

چراغعلی با اشاره به حضور گسترده اتباع خارجی در استان تهران گفت: اتباع خارجی جزو آمار نیستند و شهرداری‌ها در مورد محل مهمانداری اتباع خارجی هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنند؛ لذا خواهشمندم در پیگیری مدیران، محاسبات سرمایه‌ها و بررسی تحقیقات حضور این اتباع خارجی نیز لحاظ شود تا در سرانه‌ها با چالش‌های مختلف مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: تعیین تکلیف حریم پایتخت باید به جد تسریع شود؛ برای پیشگیری از جرم در زمینه ساخت‌وساز‌های غیرمجاز باید دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های قضایی و حقوقی تدابیری اندیشید و اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: برای پیشگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در استان تهران باید اقدامات فناوری به روز و نرم افزاری انجام شود؛ علاوه بر تدوین افزارهای مختلف توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اندوخته خوبی در غالب عکس‌های هوایی به هنگام در این سازمان وجود دارد.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها