|
کدخبر: 144559

۶۹ درصد گزارشات ناظران افتخاری، تخلفات را منعکس کرده است

مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ضمن تشریح راه های ارتباطی ناظران برای ارسال گزارش تخلفات گفت طی آذر ماه سالجاری تعداد ۱۰ هزار و ۶۵۷ مورد گزارش از ناظران افتخاری دریافت شده که پس از بررسی های انجام شده، ۱۰ هزار و ۵۰۸ مورد قابل پیگیری و از این تعداد۷ هزار و ۲۴۱ فقره (معادل ۶۹ درصد) متخلف شناخته شده است.

اصناف ۶۹ درصد گزارشات ناظران افتخاری، تخلفات را منعکس کرده است

 مجید ارغنده پور افزود: از این تعداد، ۲.۲۷۶ مورد گزارش (معادل ۲۲ درصد) غیر متخلف شناخته شده و همچنین ۹۹۱ مورد (معادل ۹ درصد) نیز به دلیل انجام مراحل دریافت نظر کارشناسی از نهادها و اتحادیه های ذیربط در دست بررسی است.

 وی خاطرنشان کرد: این امکان برای متقاضیان همکاری در طرح ناظران فراهم شده تا با مراجعه به پورتال سازمان حمایت و انتخاب استان محل سکونت، نسبت به تکمیل فرم شناسایی و دریافت کد رهگیری اقدام و پس از یک هفته از نتیجه بررسی در پورتال آگاهی یابند.

 ارغنده پور ادامه داد: پس از تخصیص کد شناسایی و انجام آموزش های لازم، ناظران قادر خواهند بود در زمینه نظارت بر عملکرد و رفتار بنگاه های اقتصادی، رصد بازار، ارزیابی شرایط بازار و احصای مشکلات و نارسایی های آن، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و ستادهای خبری سازمان های یادشده را در احقاق حقوق شهروندان یاری دهند.

 این مقام مسئول درباره راه های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی نیز گفت: ناظر افتخاری با توجه به کدهای شناسایی تعریف شده می تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیره یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴، اپلیکیشن آسان پرداخت "آپ، سایت سازمان حمایت مصرف کنند گان و تولید کنندگان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات ( ir.۱۲۴)، گزارش های خود را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمان های صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.

 مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلها سازمان حمایت اضافه کرد: این دفتر متولی پیگیری مباحث مربوط به ناظران افتخاری در سراسر کشور و آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارشات از طریق شماره تلفن ۲۶۳۰۹۱۹۴ است.

منبع: روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها