|
کدخبر: 144551

پیش بینی قیمت میوه در بازار شب عید

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی عرضه نیازی به ذخیره سازی میوه شب عید نیست.

اصناف پیش بینی قیمت میوه در بازار شب عید

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از ثبات نسبی قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه و کاهش نسبی تقاضا، قیمت میوه‌های داخلی نسبت به هفته قبل نوسانی نداشته است.

او قیمت هر کیلو انار دماوند را ۱۲ تا ۱۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو انار شیراز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، انار ساوه ۸ تا ۱۶ هزار تومان، انار کوهستان ۱۵ تا ۲۱ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، انگور شاهرودی ۱۱ تا ۱۵ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۸ تا ۱۲ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۹ تا ۱۲ هزار تومان، پرتقال ناول ۱۳ تا ۱۹ هزار تومان، نارنگی انشو ۹ تا ۱۵ هزار تومان، نارنگی پیچ ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان و نارنگی یافا ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو خرمالو شمال با نرخ ۵ تا ۸ هزار تومان، خرمالو شهریار ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، خرمالو کن ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان، سیب زرد دماوند ۱۱ تا ۱۶ هزار تومان، سیب قرمز دماوند ۵ تا ۹ هزار تومان، سیب زرد لبنانی ۷ تا ۱۳ هزار تومان، سیب قرمز مراغه ۸ تا ۱۳ هزار تومان، کیوی ۹ تا ۱۶ هزار تومان، گریپ فروت تو سرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموشیرین ۸ تا ۱۱ هزار تومان، خیار رسمی ۵ تا ۸ هزار تومان و خیار گلخانه ۶ تا ۹ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

این مقام‌مسئول از افزایش ۲ هزار تومانی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی ۳۱ تا ۳۵ هزار تومان است که علت این گرانی‌ها را باید در ناهماهنگی‌های ثبت سفارش جست و جو کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو پیاز شیری را ۵ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو پیاز قرمز ۶ تا ۸ هزار تومان، پیاز زرد ۴ تا ۶ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۵ تا ۷ هزار تومان، بادمجان دلمه ۳ تا ۵ هزار تومان، بادمجان قلمی ۳ تا ۵ هزار تومان، چغندر ۴ تا ۶ هزار تومان، ترب سیاه ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۳ تا ۵ هزار تومان، سیر خشک ۲۲ تا ۳۴ هزار تومان، فلفل تند ریز ۷ تا ۱۲ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۱۰ هزار تومان و فلفل شیرین ۷ تا ۱۳ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو نارنج با نرخ ۴ تا ۶ هزار تومان، شلغم ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کدوحلوایی ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم بروکلی ۸ تا ۱۵ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۴ تا ۶ هزار تومان، کاهو رسمی ۳ تا ۵ هزار تومان، کدومسمایی ۳ تا ۷ هزار تومان، کرفس ۲ تا ۴ هزار تومان، کلم سفید ۲ تا ۴ هزار تومان، کلم قرمز ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم ۴ تا ۶ هزارتومان، گوجه فرنگی انباری ۴ تا ۶ هزار تومان، گوجه فرنگی بوته ۵ تا ۸ هزار تومان، لوبیا سبز ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، لیموترش ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و هویج ۴ تا ۶ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود بدست مصرف کننده می‌رسد.

کارگر نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان و سبزی خوردن را ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد.

این مقام‌مسئول درباره آینده بازار میوه گفت: طبق روال همه ساله، بازار میوه تا چند روز مانده به ایام پایانی سال نوسانی ندارد.

او با اشاره به اینکه آناناس از فهرست قیمت گذاری خارج شده است، بیان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر ناشی از نوسان نرخ ارز، آناناس جز میوه‌های لوکس در سبد خانوار محسوب می‌شود، به همین خاطر از فهرست قیمت‌گذاری خارج شده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان با اشاره به اینکه نیازی به ذخیره سازی میوه شب عید نیست، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و فراوانی میوه، بخش خصوصی اقدام به ذخیره سا‌زی میوه می‌کند که با این وجود نیازی به ذخیره سازی میوه از سوی بخش دولتی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر