|
کدخبر: 248237

خبر مهم درباره سهمیه بندی بنزین | اجرای موفق یارانه بنزینی در کیش

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: نتایج اولیه طرح آزمایشی بازتوزیع یارانه بنزین در کیش مثبت ارزیابی می‌شود.

اخبار خبر مهم درباره سهمیه بندی بنزین | اجرای موفق یارانه بنزینی در کیش

سهمیه‌بندی بنزین در ایران طرحی برای هدف‌مندی مصرف سوخت در کشور بود که از تیر ۱۳۸۶ تا خرداد ۱۳۹۴ اجرا شد.به همین منظور برای تمامی خودروها در ایران کارت هوشمند سوخت صادر گردید در سوم خرداد ۱۳۹۴، بنزین تک‌نرخی شد و به این ترتیب، سهمیه‌بندی بنزین متوقف شد. با این حال در آبان ماه سال ۱۳۹۸، مجدداً سهمیه بندی بنزین اجرایی شد و بنزین دو نرخی شد.به تازگی طرح جدید یارانه جدید بنزین در کیش اجرایی شده است که سهمیه بندی بنزین جدیدی به همه افراد در کیش تعلق گرفته است.در ادامه به آخرین خبر از سهمیه بندی بنزین می پردازیم.

کرامت ویس کرمی گفت: طرح آزمایشی بازتوزیع یارانه بنزین، طرح مثبتی بوده و با موفقیت در سه جایگاه جزیره کیش به صورت آزمایشی اجرا شده و استمرار دارد. در حال انجام سوخت گیری با روشی متفاوت از سامانه هوشمند سوخت هستیم که سهمیه را به جای خودروها به اشخاص اختصاص می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید، از ایجاد زیر ساخت لازم در جایگاه‌ها و بخش‌های فنی و عملیاتی این طرح آزمایشی و این که مورد استقبال مردم قرار گرفته، مشخص می‌شود که طرح مثبتی بوده است. ضمن آن که هدف اصلی و اولیه این طرح؛ یعنی تخصیص سوخت به جای خودرو‌ها به اشخاص در حال آزمایش است و ابعاد دیگر آن از جمله تاثیرگذاری بر میزان مصرف سوخت نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ویس کرمی گفت: بعد از بررسی تمام جوانب آن، قابل تعمیم به دیگر جایگاه‌ها خواهد بود؛ به مرور نتایج و برنامه‌هایی که در مورد آن وجود دارد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ششم دی امسال جواد اوجی وزیر نفت اعلام کرد که دولت در نظر دارد تا با هدف عادلانه‌تر کردن توزیع یارانه بنزین، اختصاص بنزین به افراد به جای خودرو‌ها را آزمایش کند.

به گفته حسین شمسیان راد سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش، این طرح آزمایشی از یکم اسفند در جزیره کیش آغاز شده و نتیجه نهایی آن تا پایان اسفند اعلام می‌شود؛ در صورتی که مثبت باشد، به مدت یک ماه هم در جزیره قشم اجرایی خواهد شد و هیئت دولت از مجموع این فرآیند آزمایشی، می‌تواند تصمیم بگیرد که این طرح قابل تعمیم به کل کشور هست یا خیر.

ارسال نظر