|
کدخبر: 247579

آخرین جزئیات از نهایی شدن اجرای رتبه بندی معلمان

علیرضا زندیان از عیدی مجلس به معلمان خبر داد و اظهار داشت: ایرادات مربوط به لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی، اصلاح و به شورای نگهبان ارجاع شد.

اخبار آخرین جزئیات از نهایی شدن اجرای رتبه بندی معلمان

طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه رتبه‌بندی به دلیل ایرادات جزئی شورای نگهبان به مجلس ارجاع و پس از اصلاح، مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: لایحه رتبه‌بندی به دلیل ایرادات جزئی شورای نگهبان به مجلس ارجاع داده شد که در نشست علنی روز گذشته مجلس این ایرادات جزئی اصلاح و مورد تصویب قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ لحاظ خواهد شد، تصریح کرد: همه کارکنان وزارت آمورش و پروش که در حکم کارگزینی آنها معلم درج شده شامل این لایحه شده و سه شاخصه حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل شامل فرهنگیان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی معلمان نخستین رتبه، یعنی «آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد و پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی حفظ حرمت و جایگاه معلمان را واجب خواند و یادآور شد: امیدواریم با نگاه مثبت دولت و شورای نگهبان هرچه سریع‌تر دغدغه این قشر زحمت‌کش برطرف شود.

زندیان بیان کرد: معلمان با مشکلات مالی زیادی مواجه‌اند و باید به خواسته‌ها و دغدغه‌های آن‌ها رسیدگی شود، همانطور که سیاست دولت و مجلس نیز در همین راستاست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها