|
کدخبر: 246731

پیشنهاد معاون دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای علمی دانشجومعلمان

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: نسبت دانشجو به هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان وضعیت خوبی ندارد و باید ارتقاء یابد تا صلاحیت علمی در دانشجو معلمان ایجاد شود.

روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر روز جمعه به نقل از پرویز انصاری راد در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر افزود: در کنار صلاحیت‌های علمی دانشجویان ما باید توانایی‌ها و مهارت‌های معلمی که وجه تمایز این دانشگاه با سایر مراکز آموزش عالی است را از اساتید کسب کنند و بتوانند زمینه و شرایط رشد علمی و اخلاقی دانش آموزان را فراهم کنند.

انصاری راد اضافه کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مسائل تربیتی، دانشگاه فرهنگیان تربیت محور است و باید بتوانیم در راستای تربیت دانش آموزان با مهارت‌های معلمی و کلامی موثر واقع شویم و دانشجو معلمان را با شرایط و شایستگی‌هایی که بتوانند ادامه دهنده راه انبیاء باشند تربیت کنیم.

وی تاکید کرد: معلم از نظر توانایی‌های علمی و اخلاقی یک الگو است و این الگو شدن بایستی به دانش آموزان منتقل و در آنها نهادینه شود و بداند چگونه فکر کردن را به دانش آموز یاد داده، مهارت‌های زندگی را در اختیار آنان قرار دهد، چگونه آنها را در موقعیت‌های یادگیری مختلف قرار دهد و دانش آموزان فرآیندی و گام به گام حرکت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجو معلمان باید یاد بگیرند چگونه فکر کردن و فعالیت هایی که منجر به فکر کردن می‌شود را به دانش آموزان بیاموزند و مهارت‌های زندگی را در اختیارآنها قرار دهند و تمام اینها مباحثی است که ما تحت عنوان مهارت‌های معلمی بایستی در اختیار دانشجو معلمان قرار دهیم تا آنها بتوانند نسل آینده را هدایت کنند؛ این وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان است.

انصاری راد افزود: در کنار این شایستگی، باید زمینه ارزش‌های انسانی، اخلاقی، عدالت، توحید، بهداشت، همکاری گروهی و فعالیت‌های اجتماعی را در دانشجو معلمان تقویت کرد تا بتوانند مسئولیت تعلیم و هدایت دانش آموزان را به عهده بگیرند.

وی یادآور شد: بخش اساسی و عمده تربیت دانشجو معلمان در خصوص فعالیت‌های غیر رسمی و فوق برنامه که منجر به شایستگی نوع دوم می‌شود در خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی اتفاق می‌افتد و این لازمه دانشگاه است.

انصاری راد اظهار کرد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم نسبت به تربیت معلم دیدگاه روشنی دارد و تاکید بر توسعه کمی و کیفی است.

وی با اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی با گستره ملی است که نزدیک به ۱۰۰هزار دانشجوی پیوسته دارد ادامه داد: سالی ۳۰ تا ۵۰ هزار دانشجوی مهارت آموز ماده ۲۸ نیز در این دانشگاه حضور دارند که باید یک دوره یکساله را بگذرانند و با اینها جمعیت این دانشگاه به حدود ۱۵۰ هزار دانشجو در سال می‌رسد و این آمار نیازمند توسعه فضای دانشگاهی و حمایت‌های ویژه و بیشتر است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها