|
کدخبر: 221267

فیلم گشت ارشاد ۳ بدون نام ریحانه پارسا

گشت ارشاد ۳ بدون نام جنجالی ریحانه پارسا در معرفی نامه اکران شد. این فیلم در دو هفته اول اکران مبلغی بالای ۱۰ میلیارد تومان فروش گیشه داشت.

اخبار فیلم گشت ارشاد ۳ بدون نام ریحانه پارسا

به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: ریحانه پارسا بازیگر ایرانی که مدتی است در ترکیه بسر میبرد این روزها بسیار خبر ساز شده است.خبرها حاکی بر آن است که ریحانه پارسا در ترکیه کشته شده است البته چندی قبل خود ریحانه پارسا در لایو اینستاگرامش حرف از خودکشی زده بود.از طرف ریحانه پارسا و یا خانواده او بعد از انتشار این خبر تایید یا تکذیبی صورت نگرفته است.او در سالهای اخیر با رفتارهای دور از شان و نادرستش بیش از پیش نفرت دیگران را راجع به خودش برانگیخته کرده است و یکی از شخصیتهای منفور در نظر مردم ایران است.ریحانه پارسا برای جذب فالور به هر رفتار زشت و ناپسندی دست زده و یکی از منفورترین شخصیتهای هنری ایران است و زمانی که از ایران مهاجرت کرد با گفتن حرفای بی اساس خانواده و اطرافیانش را زیر سوال برد و از رابطه ی پرتنشش با پدرش و دیگر اعضای خانواده اش بارها صحبت کرد.

گشت ارشاد ۳ دنباله دو فیلم قبلی سعید سهیلی، کارگردان است. گشت ارشاد ۱ در سال ۹۰ و گشت ارشاد ۲ سال ۹۵ اکران شد. سعید سهیلی کارگردان این سه گانه پر فروش است.

در این قسمت از این سه گانه حسن و عطا (شخصت‌های دو قسمت قبلی) بعد از چند سال از آمریکا برمی‌گردند و به دنبال ماشین عباس آقا می‌روند. آن‌ها ماشین را به شخصی به نام پیکان که بهنام بانی نقش آن را ایفا می‌کند کرایه دادند. حالا آن را می‌دزدند و بعد با او آشنا می‌شوند. او به دنبال خوانندگی است که عطا و حسن به عنوان آهنگساز و ترانه‌سرای به او به او کمک می‌کنند؛ و مثل قسمت‌های قبل درگیر داستان‌هایی می‌شوند.

این بار خبری از حمید فرخ نژاد به عنوان سرکرده گروه نیست. جای او را امیر جعفری گرفته است. اما ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی در نقش‌های قبلی خود حضور دارند. بهنام بانی که چهره شناخته شده در موسیقی است این بار جلوی دوربین سهیلی رفته و در نقش یک عشق خوانندگی را بازی می‌کند.

جنجال ریحانه پارسا، توقف اکران


فیلم سینمایی گشت ارشاد ۳ طبق اعلام قبلی قرار بود در اوایل آبان ۱۴۰۰ اکران شود. اما این اتفاق تا ۲۶ آبان به تاخیر افتاد. برخی رسانه‌ها علت این تاخیر را حضور بازیگر جنجالی این فیلم دانستند. ریحانه پارسا بازیگر پرحاشیه ایرانی است. او مدتی پیش به ترکیه مهاجرت کرد و با انتشار عکس و فیلم‌هایی بی حجاب و خارج از عرف سر و صدای زیادی به پا کرد.
ریحانه پارسا پیش از خروج ناگهانی اش از ایران مدتی با مهدی کوشکی هنرپیشه و تئاتر و تلویزیون زندگی می‌کرد. او در برنامه تلویزیونی رسما ازدواج خود را با او اعلام کرد. در حالیکه پس از خروج از ایران این ادعا را رد کرد.
چندی پیش وزیر ارشاد در خصوص حواشی فیلم گشت ارشاد ۳ گفته بود: «اگر یک تهیه‌کننده و یا کارگردانی ۱۰ میلیارد هزینه می‌کند و یک فیلم سینمایی می‌سازد، نباید سرمایه این افراد برای رفتار یک بازیگر به خطر بیفتد» همین موضوع باعث شد در تمام معرفی‌های فیلم هیچ نامی از این بازیگر دیده نشود.
سیر نزولی در گشت ارشاد

قسمت سوم از سه گانه گشت ارشاد نکته تازه‌ای برای ارائه ندارد. البته این سرنوشتی است که متاسفانه در همه فیلم‌ها یا سریال‌های چند قسمتی اتفاق می‌افتد. این فیلم هم ازین ماجرا دور نمانده است. آنچه در قسمت سوم میگذرد تنها مروری بر دیالوگ‌ها و صحنه‌های تکراری دو فیلم قبلی است. در مجموع از ۹۰ دقیقه فیلم تنها ۵۰ دقیقه مفید خارج می‌شود. این بار حضور بهنام بانی باعث شده نیم بیشتر فیلم به برگزاری کنسرت و موسیقی و ساز و آواز بگذرد. روشی که پیش از این هم برای پر کردن زمان فیلم‌ها زیاد استفاده شده است.
ابتذال در کلام، شوخی‌های تکراری با پوشش زنان، تکه کلام‌های ناخوشایند هم در این فیلم زیاد دیده می‌شود. شوخی‌های سخیف با افراد مذهبی و تکرار هر آنچه در قسمت‌های قبلی وجود داشت باعث شده این فیلم نکته تازه‌ای برای ارائه نداشته باشد.
حذف شدن نقش اصلی (حمید فرخ نژاد) در مقدمه فیلم مشخص می‌شود. اضافه کردن بهنام بانی که نشان داده بود ظرفیت کمدی بودن را دارد در این فیلم بار سنگینی نداشته است.
جنجال ریحانه پارسا در گشت ۳

پایان بندی فیلم هم بسیار کلیشه و تکراری است. پیام اخلاقی که در آخر داده می‌شود حرف تازه‌ای برای مخاطب ندارد و تنها ابتذال را ادامه می‌دهد. مخاطب در طول فیلم به شوخی‌های همیشگی می‌خندد، ولی نکته جدیدی در بار معنایی فیلم نمی‌بیند.
در سال‌های اخیر با پدیده‌ای به نام کیفیت فدای کمیت در سینما روبه رو هستیم، که نتیجه آن تعداد زیادی فیلم‌های سخیف و مبتذل و صرفا فروش بالای فیلم است.
رقابت با فیلم قهرمان اصغر فرهادی
سینمای ایران در تاریخ ۲۹ آبان تا ۵ آذر۱۱ میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان فروش از سینما داشته و نزدیک به ۵۱۰ هزار و ۸۸۰ مخاطب را به سینما کشانده است. این رقم نسبت به همین زمان در هفته قبل آن تقریبا دو برابر شده است.

پیش از اکران گشت ارشاد ۳ فیلم تازه اصغر فرهادی (قهرمان) رکورد فروش را در هفته اول اکران رد کرده بود. قهرمان در ۱۰ روز اکران توانست رقمی معادل چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را به دست آورد. اما بعد از اکران این فیلم قهرمان به رده سوم جدول رفت و حالا صدر نشین فروش سینما‌ها گشت ارشاد ۳ است.
جنجال ریحانه پارسا در گشت ۳فیلم «گشت ارشاد ۳» در ژانر کمدی است. قسمت اول این فیلم سینمایی در سال ۱۳۹۱ با فروش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی اکران را پشت سر گذاشت. قسمت دوم این فیلم سینمایی با نام «گشت ۲» در ادامه سری اول ساخته شد و در اکران نوروزی ۱۳۹۵، به فروش ۱۹ میلیارد و ۷۸۱ میلیون تومان رسید.«گشت ارشاد۳» ۲۶ آبان اکران شد و توانست چیزی حدود ۱۰ میلیارد فروش کند.
معرفی فیلم
کارگردان: سعید سهیلی
بازیگران: پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی و امیر جعفری ایفای نقش می‌کنند. میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی فرد و علیرضا خواجه‌نیا
مدت زمان فیلم:۹۰ دقیقه
توزیع: شایسته فیلم
فروش گیشه تا امروز: ۱۰.۴۰۷.۱۰۵.۷۵۰ میلیارد

ارسال نظر