|
کدخبر: 267546

جان باختگان کرونایی افزایش می یابد

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است و تا دو هفته دیگر آمار مرگ و میر هم بالا خواهد رفت.

حمید عمادی، در برنامه گفتگوی ویژه خبری، افزود: آمار مبتلایان شوخی ندارد و در حال افزایش است و تا دو هفته دیگر آمار مرگ و میر هم بالا خواهد رفت.

وی ادامه داد: مسافرانی که از کشورهای مجاور وارد می‌شوند همه می‌توانند کشور را آلوده کنند.

عمادی در پاسخ به این سوال که آیا در آستانه موج جدیدی از کرونا هستیم، گفت: زیرگونه‌های اومیکرون در کشور ما بیشتر شایع است، این بیماری‌ها بیشتر قسمت‌های فوقانی تنفس را درگیر می‌کند، یعنی ماهیت کشنده‌ای ندارد.

وی افزود: به طور طبیعی افراد مسن، افرادی که نقص ایمنی دارند و افرادی که مستعد هستند، در معرض بستری هستند. اما، امیدواریم این موج مشابه موج دلتا نباشد.

عمادی گفت: ممکن است یک جهش جدید اتفاق بیافتد، در مورد کرونا نمی‌شود پیش بینی کرد.

وی افزود: چون این ویروس در حال تغییر است، افراد خیلی سریع بعد از مبتلا شدن، یک یا دو ماه بعد می‌توانند دوباره درگیر شوند.

عمادی گفت: هر دفعه که آدم این بیماری را می‌گیرد بدن یک مقدار با این بیماری آشنا می‌شود و هر چقدر بدن آشنا شود شدت و حدت کمتری خواهد داشت.

وی افزود: خیلی از بیماران ما افرادی هستند که از هواپیمایی ترکیه استفاده کردند. چند وقت دیگر حجاج به کشور بر می‌گردند، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را داریم، باید آماده باشیم.

منبع: مهر

ارسال نظر