|
کدخبر: 231582

اومیکرون کودک و بزرگسال نمی شناسد!

طبق اعلام متخصصان آفریقای جنوبی سویه اومیکرون کرونا کودکان را نشانه گرفته و خطر آفرین است چراکه آ‌ن‌ها هنوز واکسینه نشده‌اند.

پیش از این مشاهده شده بود که کودکان آنچنان تحت تأثیر بیماری کرونا قرار نگرفته‌اند اما آیا این موضوع درباره سویه جدید صادق است؟

کودکان زیر پنج سال هدف امیکرون هستند

اطلاعات و آمار ارائه شده نشان می‌دهد که میزان بروز بیماری کووید -۱۹ ناشی از گونه اومیکرون ویروس کرونا پس از افراد بالای ۶۰ سال کودکان زیر پنج سال را هدف قرار داده است. گونه جدید ویروس کرونا با سرعت بالا در حال گسترش است و باعث شده است میزان پذیرش کودکان زیر پنج سال در بیمارستان‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

این در حالیست که کارشناسان هندی با رد این نگرانی خاطرنشان کردند که با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در میان کودکان، علائم ابتلا به آن خفیف است. علاوه بر این تاثیر افزایش کنونی موارد ابتلا به کووید ۱۹ تاکنون روی کودکان زیاد نبوده است.

هاریش چافل، مشاور ارشد ریه و مراقبت‌های ویژه در بیمارستان پارل بمبئی، گفت: تاکنون سویه اُمیکرون کرونا تاثیر زیادی روی کودکان نداشته اما بزرگسالان بسیار تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

علائم اُمیکرون در کودکان چیست؟

عبدالله کریمی دبیر بورد عفونی اطفال کمیته علمی کرونا با اشاره به اینکه شدت بیماری‌زایی امیکرون در کودکان فعلا مشخص نیست، تاکید کرد: موارد بستری کرونا مثبت کودکان وجود دارد، اما اینکه مشخصا موارد ابتلا به سویه امیکرون را مشخص کنیم، چنین نیست. اگر به موردی مشکوک شویم برای بررسی‌های بیشتر تست‌ها را به آزمایشگاه مرجع ارسال می‌کنیم.

وی در خصوص روند فعلی ابتلای کودکان به کرونا، گفت: روند همچون گذشته بوده، اما موارد ابتلا نسبت به موج پنجم کاهشی است، اما همچنان به دلیل بروز آنفلوآنرا و کرونا موارد بستری وجود دارد.

کریمی درخصوص علائم شاخص ابتلای کودکان به کرونا، تصریح کرد: آبریزش بینی، سرفه، تب و لرز، گلو درد، اسهال و استفراغ در کودکان شایع است که نسبت به گذشته تغییری نداشته است. مطالعات هنوز برای شدت بیماری‌زایی امیکرون در کودکان کامل نیست و باید مطالعات کامل‌تر شود.

البته عده‌ای از متخصصان در مورد علائم مربوط به اُمیکرون گفتند: در کودکانی که به اُمیکرون مبتلا شده‌اند، عمدتا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک مشاهده شده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر