|
کدخبر: 152446

اعلام نتیجه تحقیقات تیم سازمان بهداشت جهانی روی منشا کرونا

تیم سازمان بهداشت جهانی در تلاش است تا با تحقیق روی منشأ ویروس کووید-۱۹، عناصر ژنتیکی آن را در غار خفاش‌ها در ووهان ردیابی کند.

جامعه اعلام نتیجه تحقیقات تیم سازمان بهداشت جهانی روی منشا کرونا

به گفته "پیتر داسزاک"، جانورشناس و متخصص بیماری‌های حیوانات‌، این تیم، اطلاعات جدیدی در مورد روند تبدیل ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر دریافت کرده است.

وی افزود: در نشستی فوق‌العاده مهم با کارمندان موسسه ویروس‌شناسی ووهان از جمله شی ژنگلی، معاون رئیس، پرسش‌های کلیدی مطرح شدند و پاسخ آنها داده شد.

داسزاک پیش از این، در تحقیق مربوط به ریشه‌های سندرم تنفسی حاد (سارس) سال ۲۰۰۲ شرکت داشته و ریشه‌ آن را در خفاش‌های ساکن در غاری در جنوب غربی استان یون‌آن پیدا کرده است.

به گفته وی، برای پیدا کردن منشأ حقیقی ویروس کووید-۱۹ در طبیعت نیز باید تحقیقات مشابهی انجام شود.

او به رویترز گفت: این نوع تحقیقات برای پیدا کردن منبع احتمالی ویروس در خفاش مهم است زیرا در صورت یافتن منابع ویروس‌های کشنده، می‌توان تماس با آن حیوانات را کم کرد.

داسزاک همچنین گفت که این تیم به شدت درباره احتمال شیوع ویروس کووید-۱۹ از مدت‌ها قبل از شناسایی آن در ووهان، مطالعه می‌کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وی افزود: ما سعی داریم با ردیابی نخستین مبتلایان، به منبع حیوانی دسترسی پیدا کنیم. این مسیر پیچیده‌تری است و امکان دارد چند ماه یا حتی سال طول بکشد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر