|
کدخبر: 265677

گزارش گسترش نیوز از جلسه امروز شورای شهر؛

زور شهرداری به حل مشکلات تهران نمی رسد/اتوبوس های دو طبقه وارد ناوگان حمل و نقل می شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران در ارتباط با وعده واردات واگن های جدید گفت: وعده های تو خالی به مردم ندهیم. این وعده ها هیچ اثری در بهبود زندگی مردم ندارد.

اجتماعی زور شهرداری به حل مشکلات تهران نمی رسد/اتوبوس های دو طبقه وارد ناوگان حمل و نقل می شود

امروز صبح جلسه شورای شهر تهران برگزار شد. در این جلسه، جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در تذکری گفت: آنچه در زمینه واردات واگن به کشور مطرح شده است با واقعیت فاصله زیادی دارد. به جای آن که به مردم وعده ۵ سال دیگر را بدهیم، بگوییم که در سال جاری چه اقداماتی را قرار است برای مردم انجام دهیم. وعده های تو خالی هیچ اثری در بهبود زندگی مردم ندارد.

او ادامه داد:در شورای پنجم هم وعده‌هایی به مردم داده شد که خیلی از آن هارا عملی نکردند و ما از آن ها انتقاد های زیادی کردیم. حال خودمان هم کار آنهارا تکرار می کنیم؛ بیایید مانند شورای پنجم عمل نکنیم.

هاشمی-تشکری

 

وی به وعده اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن در سال از سوی شرکت بهره برداری مترو تهران اشاره کرد و گفت: این مساله به معنای آن است که ماهانه ۳۹ واگن از سوی این شرکت اورهال می‌شود ولی شواهد چیز دیگری را نشان می دهد. طبق شواهد ماهانه اورهال ۷ واگن در حال انجام است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای تکمیل ایستگاه های مترو در خط شش، هفت و سه بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی کرده‌ایم که از این مبلغ با احتساب گذشت ۳ماه از سال انتظار می‌رفت حداقل یک هزار میلیارد از این بودجه محقق شود. این در حالیست که تا کنون ۱۳۰ میلیارد تومان از سال ۹۹ محقق شده است.  چطور انتظار داریم در حوزه حمل و نقل عمومی تهران همه چیز خوب پیش برود؟

او با بیان این که مشکل عدم نصب و تکمیل آسانسور ها در ایستگاه های مترو مربوط به عدم اطلاعات لازم از سوی سازمان استاندارد است گفت: قوانین مطرح شده از سوی این سازمان مربوط به ساختمان های مسکونی است؛ باید هر ۱۱متر یک خروجی داشته باشند و در  عمق ۶۰ متری زمین  تعبیه شده باشد. چنین چیزی برای سازمان مترو امکان پذیر نیست و آسانسور های ما مجوز استاندارد نگرفته اند و این آسانسور ها در انبار دپو شده است.

حل مشکلات تهران با پول و زور شهرداری محقق نمی‌شود

مهدی اقراریان عضو دیگر شورای شهر تهران در ارتباط با حل مشکلات تهران  گفت:حل مشکلات تهران به تنهایی و با پول و زور شهرداری محقق نخواهد شد. باید کلیه دستگاه ها در ارتباط با معظلاتی که پیش روی تهران است تلاش کنند تا بتوانیم در راستای برطرف کردن آن ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

مهدی-اقرار

اقراریان در ادامه گفت: در کلانشهر تهران نیازمند یک قانون جامع و کامل هستیم تا حداقل بتوانیم از کوچکترین و ساده ترین مسائل شروع کنیم، به عنوان مثال در بحث ترافیک تهران موتور سوارانی که وارد خط ویژه اتوبوس می‌شوند خطر آفرین هستند و باعث ایجاد ترافیک می شوند. اگر قانونی جامع وجود داشته باشد که از ورود این افراد به خط ویژه جلوگیری شود قطعا کم تر با ترافیک مواجه هستیم.

این عضو شورای شهر ادامه داد:عدم وجود پارکینگ های مناسب یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد ترافیک در تهران شده است. برای مثال خودروهایی که به صورت دوبله در حاشیه خیابان ها توقف می‌کنند نقش بسیار مهمی در ایجادت ترافیک دارند. اگر در خیابان های شلوغ پارکینگ های مناسبی ایجاد شود، قطعا شاهد کاهشی شدن سطح ترافیک خواهیم بود.

زهرا شمس احسان، عضو شوراى شهر تهران گفت: متاسفانه در بسیارى از ایستگاه‌ها مشاهده شده است که این ایستگاه ها بدون آسانسور افتتاح می‌شوند و یا داراى آسانسور خراب هستند که این امر استفاده معلولان از این خدماتى که حق طبیعی  آن‌هاست   را با مشکل مواجه کرده است.

 

شمس-احسان

او ادامه داد: هفته گذشته متروى ١٧ شهریور افتتاح شد و شاهد آن بودیم که این ایستگاه بدون آسانسور شروع به کار کرده است.

وى در ادامه گفت: از شهردار محترم تهران می‌خواهم توجه ویژه اى به این امر داشته باشد که ایستگاه هاى مترو بدون آسانسور و پله برقى افتتاح نشود.

همچنین احمد علوى دیگر  عضو شوراى شهر تهران  با اشاره به ٩ تا سینمای  نیمه کاره در باغ تهران افزود: موضوع ٩سینماى باغ کتاب را باید هر چه زود تر تعیین تکلیف کرد.

او در ارتباط با این که قرار بود تا آغاز فصل تابستان این سینما ها افتتاح و آماده خدمت رسانى شود گفت: این سینما‌ها با بودجه شهردارى ساخته شده است،لذا باید هرچه سریع تر نسبت به راه اندازى آن ها اقدام شود.

سید مجتبى شفیعى،سرپرست قرارگاه حمل و نقل ترافیک گفت: راهبرد توسعه حمل و نقل عمومى باید در دستور کار قرار گیرد، موضوعى که اولویت ویژه اى در راستاى هواى پاک دارد.

وى اضافه کرد: در شهر تهران حدود ٥٢ درصد تاکسى فرسوده داریم.

او ادامه داد: قرارداد ٦٣٠دستگاه واگن از طریق تهاتر با نفت بسته شده است. براى تحقق این امر ١١٧ میلیون یورو اعتبار نیاز داریم تا طى یک دوره ٥ ساله تحقق یابد.

شفیعی در خاتمه افزود:  ۵۰ دستگاه اتوبوس وارداتی تولید اروپا با استاندارد های زیست محیطی وارد شده  که از این تعداد پنج اتوبوس  دوطبقه  است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها