|
کدخبر: 261425

پایان اعتصاب رانندگان اتوبوس/ مشکل حل شد

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: افزایش ۵۷درصدی دستمزد برای حداقل بگیران است و شامل تمامی کارگران نمی‌شود.

اجتماعی پایان اعتصاب رانندگان اتوبوس/ مشکل حل شد

سید محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره اعتراضات اخیر رانندگان و کارکنان شرکت واحد، اظهار کرد: روز گذشته سرویس دهی خطوط بی آرتی برای چند ساعت مختل شده بود اما رانندگان جایگزین و اتوبوس‌های پلیس فرستاده شدند و این مشکل حل شده است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر مشکلی در خطوط بی آرتی وجود ندارد، ادامه داد: در شهرداری راننده جایگزین داشتیم و از بخش‌های مختلف مانند؛ شرکت تعاونی اتوبوسرانی، ارگان‌های نظامی و انتظامی راننده فرستاده شد تا مردم در دریافت خدمات دچار مشکل نشوند. همچنین برخی از رانندگانی که روز گذشته تحصن کرده بودند به کار خودشان بازگشتند.

آقامیری بیان کرد: دولت برای افزایش حقوق کارگران مصوبه‌ای داشته و رانندگان شرکت واحد توقع داشتند این مصوبه را تسری به تمامی پرسنل دهیم درحالی که خود دولت نیز همچین نیتی ندارد و فقط برنامه برای کارگران بوده است اما این توقع در آن‌ها ایجاد شده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری به این موضوع ورود کرده و کارگروه ۶ نفره در دولت تشکیل شده تا این مسئله حل و فصل شود. این مشکل تنها برای شرکت واحد نیست و در بخش‌های مختلف این مشکل وجود دارد.

وی ادامه داد: با رقمی که برای افزایش حقوق کارگران مصوب شده، حقوق برخی از کارگران از کارمندان بیشتر خواهد شد و کارگری که در زیر مجموعه یک مدیری است حقوق بیشتری دریافت خواهد کرد، درحالی که افزایش ۵۷درصدی دستمزد برای حداقل بگیران است و شامل تمامی کارگران نمی‌شود.

آقامیری خاطرنشان کرد: در روزهای آینده نتیجه بررسی‌های دولت و شهرداری مشخص و اعلام خواهد شد و شهرداری این موضوع را به جد دنبال می‌کند.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها