|
کدخبر: 262235

برترین موزه ایران را بشناسید

مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با کسب هشت شاخص و خلق رکورد جدیدی در میان موزه های کشور، رتبه نخست آیین موزه برتر کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) را کسب کرد.

اجتماعی برترین موزه ایران را بشناسید

آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: هر سال به مناسبت روز جهانی موزه، بر اساس فراخوان و تعیین شاخص‌هایی از طرف «ایکوم» موزه های برتر ایران معرفی می شوند که کاخ گلستان در جدیدترین انتخاب ایکوم، به عنوان موزه برتر ایران معرفی شد.

وی ادامه داد: مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در هشت شاخص رتبه نخست را کسب کرد که شامل شاخص نگهداری و حفاظت، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی، شعار جهانی روز موزه، توسعه مدیریت، خلاقیت و نوآوری، پژوهش، معرفی و بازدید را شامل می شود.

امامی افزود: این برای نخستین بار است که در تاریخ انتخاب موزه های برتر کشور، یک موزه در هشت شاخص رتبه نخست را برای کسب موزه برتر به دست می آورد، کما اینکه کاخ گلستان در شاخص فعالیت های مجازی و کودک و نوجوان رتبه دوم و در حوزه آموزش نیز رتبه سوم را کسب کرد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اضافه کرد: براین اساس طی مراسمی با اهدای لوح، حکم و بشقاب مزین به آرم ایکوم و موزه برتر از کاخ گلستان به عنوان موزه برتر ایران تقدیر به عمل آمد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر