|
کدخبر: 162021

موج چهارم کرونا آغاز شد

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که به ۲۵ درصد نیروهای اورژانس واکسن کروتا تزریق شده است؛ گفت: تا پایان ماه فروردین کل پرسنل اورژانس واکسینه می‌شوند.

اجتماعی موج چهارم کرونا آغاز شد

دکتر کولیوند در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح سلامت نوروزی اظهار داشت: نگاه وزارت بهداشت این بود که کسی به سفر نرود؛ دورهمی‌ها و مسافرت‌ها و تجمعات بیشترین عوامل موثر در انتقال ویروس کرونا بوده‌اند اما طرحی به نام طرح سلامت نوروزی شروع کردیم که مسئولیتش به بنده محول شد و از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین این طرح با با شدت بیشتری ادامه می‌دهیم.

وی افزود: اورژانس پیش بیمارستانی، مدیریت بیماری‌های واگیر، انتقال خون، داور و تجهیزات پزشکی در این طرح در نظر گرفته شده‌اند. ما در اورژانس همواره در حال اماده‌باش هستیم و همکاران ما شیفت‌های خود را چند برابر کرده‌اند و توان نیروی انسانی ما دو تا سه برابر شده است.

کولیومد ادامه داد: نگاه ما برای سلامت نوروزی انسجام خدمت‌رسانی در بهداشت و درمان و بالا بردن و حفظ توان حوزه سلامت و تامین دارو و تجهیزات برای مردم است، ذخیره سازی خون و فراورده‌های خونی در این مدت برنامه‌ریزی شده است؛ امسال سومین سالی است که همکاران بهداشت و درمان در حال زحمت کشیدن هستند و از خانواده‌های خود دور مانده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از پرسنل اورژانس واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: ما در چهار مرحله واکسیناسیون کرونا را برای نیروهای اورژانس انجام می‌دهیم و در مرحله اول، ۲۵ درصد از همکاران قبل از عید نوروز واکسن زدند و در هفته اول نوروز ۲۵ درصد دوم واکسن کرونا می‌زنند و تا پایان ماه فروردین کل پرسنل اورژانس واکسینه می‌شوند.

کولیوند با بیان این‌که از ۲۵ اسفند تا به امروز اورژانس، ۱۱۰ هزار ماموریت انجام داده است، بیان کرد: ۱۷ هزار ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و ۹۲ هزار مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است، مصدومین حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته چند برابر شده است که به دلیل افزایش مسافرت‌ها در نوزروز است.

وی با اشاره به طرح ۷۲۴ و ۲۴۷ اورژانس که مختص سکته‌های قلبی و مغزی است، گفت: این طرح در سطح منطقه و بین‌الملل بی‌نظیر است و در طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند تا امروز ۴۷۴ نفر با همت اورژانس و بیمارستان‌ها در قالب این طرح بهبود یافته‌اند‌.

کولیوند درباره اقدامات اورژنس کشور در طرح سلامت نوروزی تشریح کرد: در این مدت(۲۵ اسفند تا امروز) ۶۴ پرواز توسط اورژانس هوایی داشته‌ایم که ۱۰۰ مصدوم توسط اورژانس هوایی منتقل شده‌اند. کل مراجعین به مراکز بهداشت و درمان سراسر کشور در این بازه زمانی یک میلیون و ۲۵۵ هزار نفر بوده‌اند که ۲۷۲ هزار نفر بستری و بقیه سرپایی درمان و مرخصی شدند؛ همچنین ۱۸ هزار و ۹۳۱ نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند‌.

رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی تعداد جراحی‌های اورژانس بالغ بر ۲۹ هزار مورد بوده است و ۶۶ هزار و ۲۰ نفر عمل جراحی الکتیو (غیراورژانسی) در این بازه زمانی انجام شده است.

وی افزود: بیشترین علت مراجعه به اورژانس، مشکلات و بیماری‌های تنفسی، سپس تروما، مشکلات قلبی و گوارشی و مغزی است.

کولیوند با بیان این‌که ما علاوه بر کارهای درمانی مسائل بهداشتی را نیز با شدت بیشتری دنبال می‌کنیم تصریح کرد: حدود ۳۰۰ هزار مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت انجام شده است که ۳۲۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط این کارشناسان کشف و معدوم شده و ۹ هزار و ۴۸۷ واحد صنفی به مراکز قضایی معرفی شده‌اند و ۲۰۶۶ مورد نیز پلمب شده‌اند.

مسئول قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی درباره انجام تست در طرح سلامت نوروزی گفت: ۸۹۱ هزار و ۶۳۹ مورد تست کرونا برای شناسایی بیماران و جداسازی و درمان آن‌ها انجام شده است.

وی درباره اقدامات اورژانس کشور در طرح سلامت نوروزی در روز گذشته بیان داشت: در چهارم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزار ماموریت اورژانس داشته‌ایم که در قالب کدهای ۷۲۴ و ۲۴۷ حدود ۹۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند؛ ۱۴۹ هزار و ۹۶۳ نفر در روز گذشته به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۲۹ هزار و ۱۴۴ نفر بستری شدند و ۳۰۵۴ عمل جراحی اورژانس و ۲۵۵۹ مورد جراحی الکتیو در روز گذشته در کشور انجام شده است.

کولیوند ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از سفرهای نوروزی تصریح کرد: مشاوره‌های تلفنی و مراقبت‌های مورد نیاز و خدمات فوریت‌‌های پزشکی در اورزانس انجام می‌شود‌. تمام مراکز دولتی در حال همکاری و فعالیت هستند. داروخانه‌ها اقلام و تجهیزات را ذخیره دارند و خون و فراورده‌های خونی به میزان کافی برای موارد اورژانسی و الکتیو دخیره شده است‌.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر