|
کدخبر: 318642

استخدام / آموزش و پرورش / مدارس

ماجرای سهمیه استخدامی این افراد / آموزش و پرورش تکذیب کرد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره همکاری نیرو‌های جهادی با آموزش و پرورش گفت: نیرو‌های جهادی رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند. آن‌ها به عنوان طرح امین با ما همکاری می‌کنند که هیچ رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند و مبلغی هم از آموزش و پرورش دریافت نمی‌کنند.

آموزشی ماجرای سهمیه استخدامی این افراد / آموزش و پرورش تکذیب کرد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ۳۵۰۰ نفر از روحانیون و طلبه‌ها در آزمون استخدامی معلمی بدون هیچ سهمیه‌ای قبول شده‌اند.

علی فرهادی در پاسخ به این پرسش که آیا طلبه‌ها و روحانیون در آزمون استخدامی معلمی سهمیه داشته‌اند، اظهار داشت: روحانیون هیچ سهمیه‌ای در آزمون استخدامی ندارند و وزارت آموزش و پرورش پس از برگزاری آزمون ماده ۲۸ متوجه شدیم که ۳۵۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان روحانی هستند.

ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به وزارت آموزش و پرورش امکان می‌دهد در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیرو‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و تعهد خدمت دارند، از بین دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها، موسسات عالی و حوزه‌های علمیه به جذب نیرو اقدام کند.

وی تصریح کرد: هیچ سهمیه‌ای در آزمون وزارت آموزش و پرورش برای روحانیون وجود نداشته و این افراد از طریق آزمون و پذیرش پس از قبولی در آزمون قبول جذب شدند و ما هم پس از آزمون متوجه شدیم که این افراد به عنوان معلم پذیرفته شده‌اند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره همکاری نیرو‌های جهادی با آموزش و پرورش گفت: نیرو‌های جهادی رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند. آن‌ها به عنوان طرح امین با ما همکاری می‌کنند که هیچ رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند و مبلغی هم از آموزش و پرورش دریافت نمی‌کنند.

فرهادی کرد: این روحانیون به صورت جهادی در تربیت دینی، مسائل شرعی، آموزش احکام در مدارس جهادی فعالیت می‌کنند و وزارت آموزش و پرورش هم استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام سرایداران مدرسه‌ها گفت: پس از جذب ماده ۲۸ با سازمان اداری و استخدامی وضعیت نیرو‌های سریداری را پایش می‌کنیم که بدانیم چقدر کمبود و کسری داریم و حتما این ارزیابی در دستور کار قرار دارد، اما فعلا اولویت، جذب آموزگار است.

وی افزود: اولویت فعلی با جذب دبیر، هنرآموز و نیروی امور تربیتی و پرورشی است که پس از مشخص شدن فرایند جذب اطلاع رسانی خواهد شد.

گزینش داوطلبان معلمی مطابق قانون اجرا شد

پیش تر وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود این حق مردم است که بهترین افراد برای آموزش فرزندانشان انتخاب شوند، بنابراین سخت گیری بدون منطق را نمی‌پذیریم اما دقت در انتخاب افرادی که دارای عشق و علاقه و ذات معلمی هستند را وظیفه خود می‌دانیم. موضوع گزینش نیز در این دوره مطابق قانون اجرا شد. قانون به صراحت می‌گوید گزینش جزیی از فرآیند استخدام است و باید پیش از اقدام نتایج صورت گیرد. معلمان ما در آینده هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی با دانش آموزان در ارتباط خواهند بود بنابراین افرادی که انتخاب می‌شوند باید از هر حیث مصداق معلم به مفهوم «فردی که آموزنده نیکی هاست» باشند. البته در این موضوع نیز سختگیری نخواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد فردی که شایسته‌ترین است را برای شغل شریف معلمی برگزینیم.

وی با بیان اینکه در بررسی صلاحیت‌های عمومی، آموزش و پرورش تابع نظرات مراجع نظارتی است و هرگاه احساس شود فردی حقش ضایع شده، این نهادها راه بررسی مجدد را باز گذاشته‌اند، افزود: پرونده برخی از این افراد که معتقد بودند پرونده آنها باید دوباره رسیدگی شود، رسیدگی شد و بعضا پذیرفته شده‌اند؛ بنابراین آنچه که مهم است، انتخاب معلم خوب به عنوان یک امانتدار قابل اعتماد برای مردم شریف ایران است که در اجرای آن به غایت خواهیم کوشید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها