|
کدخبر: 255951

استخدام ۳۴ هزار نیرو جدید در آموزش و پرورش

به گفته وزیر آموزش و پرورش پس از ماه مبارک رمضان آزمون استخدامی برای جذب ۳۴ هزار نیروی جدید در بدنه آموزش و پرورش کشور برگزار می شود.

آموزشی استخدام ۳۴ هزار نیرو جدید در آموزش و پرورش

یوسف نوری ظهر امروز در دیدار با استاندار گیلان در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه جذب نیروهای جدید یکی از اهداف آموزش و پرورش در سال جدید است، اظهار کرد: پس از ماه مبارک رمضان آزمون استخدامی برای جذب ۳۴ هزار نیروی جدید در بدنه آموزش و پرورش کشور برگزار می شود.

وی از توافق برای راه‌اندازی یک هنرستان فنی در جوار طرح پرورش ماهیان خاویاری مروارید خزر در منطقه قروق تالش خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی ها این هنرستان ۵۰ دانش آموز را برای فعالیت در حوزه آبزی پروری و استحصال خاویار تربیت می کند تا هر چه سریع تر وارد بازار کار شوند.

وزیر آموزش و پرورش با درخواست از استاندار گیلان در خصوص ایجاد هنرستان‌های فنی در گیلان گفت: از استاندار گیلان درخواست دارم در بستر تعامل با این وزارتخانه و جذب مشارکت خیران مدرسه ساز، زمینه راه اندازی هنرستان های فنی بیشتری در مناطق مختلف گیلان فراهم کند.

نوری بسیاری از اختلالات آموزشی و پرورشی پیش آمده در جامعه دانش‌آموزی را ناشی از تعطیلی آموزش حضوری پس از شیوع کرونا دانست و افزود: در حال حاضر برای پیشگیری و رفع افت آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان، در مجموع ۵۴۰ هزار کلاس درس مدارس کشور برقرار است و ۹۲ درصد دانش آموزان در آنها شرکت مستمر دارند.

مرکز تربیت معلم در گیلان راه‌اندازی شود

استاندار گیلان نیز در این جلسه با قدردانی از حضور و ابراز رضایت وزیر نسبت به بازگشایی مدارس استان با توجه به همکاری خانواده‌ها و متولیان امر اظهار کرد: گیلان در بخش دز اول و دوم واکسیناسیون ، رتبه اول کشوری را داشته که نشان از اهمیت همراهی مردم در این زمینه دارد و در ارتباط با تزریق دز سوم، در تلاش هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت طرح شهید سلیمانی، به سطح مطلوب‌تری برسیم.

اسدالله عباسی یکی از دلایل فرسودگی مدارس گیلان را کوتاه بودن عمر ساختمان در گیلان دانست و گفت: عمر ساختمان‌های گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی، کوتاه است و سازمان نوسازی مدارس باید اعتبار ویژه ای به این منظور اختصاص دهند البته اعتبارات استانی و کمک خیران ، همواره در این زمینه مد نظر بوده است.

وی با اشاره به دلایل محدودیت ایجاد شده در حوزه تربیت معلمان مرد در کشور بیان کرد: هم اکنون محدودیت‌ها در حوزه تربیت معلمان مرد در گیلان موجب روانه شدن دانشجویان تربیت معلم استان به مناطق همجوار شده که جا دارد با راه اندازی یک مرکز تربیت معلم در گیلان، این کمبود جبران شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با درخواست از وزیر آموزش و پرورش در خصوص در اختیار گرفتن اردوگاه دانش آموزی در گیلان تصریح کرد: از وزیر آموزش و پرورش درخواست دارم اردوگاه دانش‌آموزی این وزارتخانه در گیلان را در مقاطعی از سال در اختیار اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان قرار دهد تا زمینه بهره گیری از این ظرفیت برای آینده سازان گیلانی بیشتر مهیا شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها