|
کدخبر: 318294

استخدام / آموزش و پرورش / مدارس

خبرهای مهم آموزش و پرورش برای فرهنگیان

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ در جمع مدیران مدارس گفت: اگر دانش‌آموز به لحاظ سلامت جسمی و روحی در موقعیت مناسب نباشد، یادگیری مناسبی نخواهد داشت، بنابراین دانش‌آموزان باید در دو ساحت علمی و جسمی تقویت شوند.

آموزشی خبرهای مهم آموزش و پرورش برای فرهنگیان

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که تخصیص امتیاز برای معلمان غیررسمی در آزمون استخدامی در نظر گرفته شده است.

تامین سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای رشد و توسعه صحیح آن‌ها بسیار حیاتی است. سلامت جسمی، شامل فعالیت‌های ورزشی، تغذیه مناسب و مراقبت از بدن است که نقش مهمی در افزایش انرژی، تمرکز و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارد. همچنین، توجه به سلامت روانی و اجتماعی آن‌ها نیز امری بسیار اساسی است. ایجاد محیط‌های آرام و پشتیبانی از رشد روانی و اجتماعی، به دانش آموزان کمک می‌کند تا با استرس و فشارهای روزمره خود مقابله کنند و به دوران تحصیلی سرحال و پر انرژی دست یابند.

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ در جمع مدیران مدارس گفت: اگر دانش‌آموز به لحاظ سلامت جسمی و روحی در موقعیت مناسب نباشد، یادگیری مناسبی نخواهد داشت، بنابراین دانش‌آموزان باید در دو ساحت علمی و جسمی تقویت شوند.

وی افزود: بازی، مهمترین عنصر تربیتی و ارتباطی با کودکان است، معلم ورزش به دلیل بازی، بیشترین ارتباط را با دانش‌آموزان دارد و محبوب‌ترین معلم است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کودکان به دلیل بازی نکردن با کودکان آنها به سمت فضای مجازی رفته‌اند و در حال تربیت شدن در این فضا هستند، یادآور شد: متأسفانه فاصله ما با دانش‌آموزان بیشتر شده است در حالی که در دوره متوسطه اول به دلیل دوره حساس نوجوانی، دانش‌‌آموزان به بیشترین ارتباط نیاز دارند.

چاقی ۳۳ درصد دانش‌آموزان

وی درباره چاقی دانش‌آموزان گفت: هم اکنون نرخ چاقی دانش‌آموزان به طور میانگین ۳۳درصد و در برخی استان‌ها ۴۰ درصد است و نسل سلحشور و شجاع ایرانی در حال تبدیل شدن به نسلی چاق و تُپل است، سبک زندگی کودکان به سمت کم تحرکی و بازی مجازی سوق یافته است.

ستاری فرد ادامه داد: چاقی باعث بلوغ زودرس، ضعف اعتماد به نفس و انزوا می‌شود، شاید بسیاری از خانواده‌ها تمایل داشته باشند که فرزند خود را در باشگاه ثبت‌نام کنند اما توانایی نداشته باشند به همین دلیل باید ورزش مدارس را فعال کنیم.

استخدام معلم تربیت بدنی و پرورشی احتمالا اسفند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به صدور مجوز استخدام معلم تربیت بدنی و پرورشی گفت: احتمالاً آزمون استخدامی اسفند امسال برگزار شود اما باید به توانمندی معلمان هم توجه داشته باشیم که برای دانش‌آموز انگیزاننده است، اگر معلم ورزشکار باشد می‌تواند دانش‌آموز را جذب کند بنابراین مدیران مدارس، معلمان را به سمت ارتقای مهارت هدایت کنند چرا که معلم خوب می‌تواند ضعف تجهیزات و برنامه را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه نمرات برخی دروس مانند هنر و تربیت بدنی زینت کارنامه شده‌اند و اکثر دانش‌‌‌آموزان در این دروس نمره ۲۰ می‌گیرند بر ضرورت دقت در ارزشیابی درس تربیت بدنی تأکید کرد.

مدارس می‌توانند برای خدمات فوق برنامه قرارداد منعقد کنند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبات مربوط به این وزارتخانه در برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه هفتم توسعه تصویب شد تا مدارس امکان عقد قرارداد برای ارائه خدمات فوق برنامه فرهنگی، قرآنی و ورزشی و هنرستان‌ها امکان فروش تولیدات دانش‌‌آموزان خود را داشته باشند. امکان عقد قرارداد به مدرسه واگذار شد و درآمد حاصل به طور کامل به همان مدرسه واریز می‌شود.

ستاری فرد درباره قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها و منع مداخله کارکنان دولت و ممنوعیت معلمان از عقد قرار‌داد بیان کرد: طبق برنامه هفتم توسعه مدارس می‌توانند با معلمان شاغل و بازنشسته برای فعالیت‌های فوق برنامه و ارائه خدمات قرارداد منعقد کنند.

وی ادامه داد: در گذشته مدارس تمایل داشتند بخشی از فضای خود را برای برنامه‌های تربیتی اجاره دهند اما وقتی این اتفاق می‌افتاد، درآمد حاصل از اجاره فضاهای آموزشی و مازاد به طرح تملک واریز می‌شد اما در برنامه هفتم توسعه مقرر شد این درآمد برای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، اردویی، قرآنی و هنری دانش‌آموزان هزینه شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۷۰ هزار معلم عضو صندق ذخیره فرهنگیان نیستند، گفت: در کنار صندوق ذخیره، حساب پس انداز کارکنان دولت وجود دارد که تمام کارمندان عضو آن هستند اما کارکنان هر دستگاهی که صندوق دارد نمی‌توانند عضو حساب پس انداز کارکنان دولت شوند.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه این ممنوعیت برای فرهنگیان حذف شد و آنها می‌توانند عضو صندوق ذخیره و حساب پس انداز کارکنان دولت باشند، در این فضای رقابتی، صندوق ذخیره ناگزیر است خود را تقویت و مزایایی ارائه کند.

امتیاز برای معلمان غیررسمی در آزمون استخدامی

ستاری فرد با اشاره اینکه ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با سرانه یک متر مربع به ازای هر دانش‌آموز در قانون برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شد، گفت: همچنین در هر مدرسه بالای ۷۵ دانش‌آموز باید یک مربی پرورشی وجود داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه مصوب شد تا معلمان بتوانند پاداش پایان خدمت را دریافت کرده و استمرار خدمت بدهند و این موضوع فقط برای وزارت آموزش و پرورش مصوب شد.همچنین معلمان غیررسمی شامل خرید خدمات و غیردولتی به ازای هر سال خدمت در آموزش و پرورش در آزمون استخدامی ضریب ۱۰ درصد دریافت خواهند کرد.

منبع: ساناپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها