|
کدخبر: 316179

بهترین معلم خصوصی چه ویژگی هایی دارد؟

می خواهید یک معلم خصوصی خوب و عالی داشته باشید ... قصد دارید از کلاس های تدریس خصوصی با بهترین کیفیت استفاده نمائید ... در این مقاله توضیحات خوبی در این زمینه ارائه شده است.

آموزش و یادگیری یکی از چیزهای مهم زندگی همه ما انسان‌هاست؛ اما برای کودکان و نوجوانان اهمیتی دو چندان دارد. نوجوانان در سنی هستند که دائما باید به دانش خود بیفزایند و شغل اصلی آن‌ها حاضرشدن در مدرسه و یادگیری است. عوامل مختلفی بر میزان یادگیری فرد تاثیر می‌گذارند که بدون شک مهم‌ترین آن‌ها خود فرد و پشتکار اوست. اگر کسی به یادگیری علاقه داشته و پشتکار لازم را نیز داشته باشد، بدون شک به موفقیت خواهد رسید؛ اما دومین عامل مهم، معلم‌ها هستند که وظیفه انتقال دانش را به دانش‌آموزان بر عهده دارند.

یک معلم خوب می‌تواند به بهترین شکل ممکن درس را به دانش‌آموز یاد داده و او را برای تمرین و مطالعه خارج کلاس تشویق کند. در این مقاله ما قصد داریم به ویژگی‌های یک معلم خصوصی عالی پرداخته و به شما کمک کنیم تا بهترین معلم خصوصی را انتخاب کنید تا از تمام پتانسیل خود استفاده کرده و بهترین نتیجه را در مدرسه و حتی زندگی خود بگیرید.

برنامه داشتن و تعیین هدف

اولین کاری که یک معلم خصوصی خوب باید انجام دهد، درک نقاط قوت و ضعف دانش آموز و تعیین هدفی واقع‌گرایانه متناسب با آن نقاط قوت و ضعف است. با داشتن هدف، معلم قطعا برنامه دقیق‌تری نیز برای آموزش خواهد داشت و بهتر می‌تواند به تعلیم شاگرد خود بپردازد. علاوه‌ بر آن، با داشتن هدف درست می‌تواند عملکرد شاگرد خود را بهتر مورد ارزیابی قرار داده و انتظارات درست و به جای از او داشته باشد.

داشتن دانش کافی

داشتن دانش کافی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک معلم خصوصی خوب است. امروزه افراد بسیاری هستند که به تدریس رشته‌ای نامرتبط به تحصیلات خود می‌پردازند. اگر به چنین افرادی برخورد کردید، حتما از دانش کافی آن‌ها دررابطه با موضوع درس اطمینان حاصل کنید. برای مثال یک معلم خصوصی ریاضی بهتر است تحصیلاتی در حوزه ریاضی یا مهندسی داشته باشد. این مورد را هم در نظر داشته باشید که داشتن دانش کافی، شرط لازم برای یک معلم خصوصی است؛ اما کافی نیست. پس از اینکه از سواد آن فرد در حوزه تدریسش اطمینان حاصل کردید، بهتر است به موارد بعدی که در این مقاله می‌گوییم نیز توجه داشته باشید.

توانایی برقراری ارتباط موثر

اگر فردی باهوش‌ترین و باسوادترین فرد جهان باشد، باز هم ممکن است به درد تدریس نخورد. اصولا فردی می‌تواند به خوبی تدریس کند که فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند دانش خود را به فردی دیگر اطلاع دهد. توانایی برقراری ارتباط با دیگران برای یک مدرس، توانایی بسیار کلیدی به شمار می‌رود و به جرات می‌توان گفت که در کنار داشتن دانش کافی، دو ویژگی اصلی برای یک معلم خصوصی به شمار می‌روند. یک معلم خصوصی برای اینکه بتواند ساعت‌ها با دیگران صحبت کند، مستلزم داشتن روابط عمومی قوی است.

تشویق‌کننده و حمایت‌گر

همان‌طور که می‌دانید اکثر کودکان و نوجوانان دوست ندارند برای ساعت‌ها به معلم خصوصی شیمی یا معلم خصوصی فیزیک خود گوش دهند و کم و بیش از درس فراری هستند. یک معلم خصوصی حمایت‌گر هنگامی که شاگردانش اشتباه می‌کنند، به آن‌ها کمک کرده و ناامیدشان نمی‌کند. از طرفی با تشویق‌های درست و به‌موقع خود، آن‌ها را نسبت به درس و یادگیری مشتاق‌ تر می‌کند. اگر یادتان باشد در ابتدا گفتیم که عامل اصلی موفقیت یک دانش آموز خودش است؛ با این حال یک معلم خوب می‌تواند تاثیر بسیاری بر این عامل داشته باشد و کاری کند که شاگردش ساعات مطالعه خود را افزایش داده و با اشتیاق و انگیزه بیشتری درس بخواند.

یادگیری دائمی

مطالب کتاب‌های درسی دائما در حال تغییر هستند و یک معلم خوب باید به‌صورت کامل به این مطالب مسلط باشد. به عنوان مثال، یک معلم خصوصی شیمی باید دقیقا مطلب و مفاهیم موجود در کتاب شیمی را که قصد تدریس آن را دارد، به خوبی بشناسد. در صورت اینکه فرد نداند چه چیزهایی در کتاب وجود دارد، چه چیزهایی به آن اضافه شده و چه چیزهایی از آن حذف شده، ممکن است اطلاعاتی را به دانش آموز بدهد که به آن نیازی ندارد و از طرفی دیگر بسیاری از اطلاعات ضروری را در اختیار او قرار ندهد.

یادگیری دائمی یک جنبه دیگر نیز دارد؛ بسیاری از مطالب درسی که در کتاب‌های درسی قرار دارد، برای مدت‌ها بدون تغییر باقی می‌مانند؛ اما شیوه‌های حل مسئله به‌روز می‌شوند. دانستن این روش‌های جدید کمک بسیاری به دانش‌آموزان خواهد کرد و سرعت حل مسئله آن‌ها را افزایش خواهد داد.

داشتن علاقه به کاری که انجام می‌دهد

معلم خصوصی خوب باید به کاری که انجام می‌دهد، علاقه داشته باشد. بی‌تفاوت بودن باعث می‌شود که معلم برای کار خود به اندازه کافی تلاش نکند و حتی در صورت تلاش کافی، هنگام تدریس از تمام پتانسیل خود استفاده نکند. سعی کنید معلمی را پیدا کنید که تدریس خصوصی را با علاقه و اشتیاق انجام دهد.

داشتن صبوری کافی

در آخر هم می‌خواهیم به یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین معلم خصوصی اشاره کنیم. فرایند یادگیری می‌تواند زمان‌بر باشد و هر کسی نقاط ضعف خود را دارد. یک معلم خصوصی خوب باید با صبوری به تمام سوالات شاگرد خود گوش دهداگر معلم صبر کافی را در برابر شاگرد خود نداشته باشد، دانش آموز نا امید شده و فکر می‌کند که ایراد از اوست. به همین دلیل دیگر سوالات خود را نمی‌پرسد و فرایند یادگیری دیگر بازدهی کافی را نخواهد داشت. بهترین تدریس خصوصی همواره همراه با صبوری و روابط موثر دوطرفه بین معلم و شاگرد است.

یافتن بهترین معلم خصوصی با ایران مدرس

ایران مدرس IranModares.com یک پلتفرم آنلاین است که سعی دارد بهترین معلم‌های خصوصی را به افرادی که به دنبال معلم می‌گردند، متصل کند. بعضی از مدرسان در تدریس دروس مدرسه تخصص دارند و بعضی از آن‌ها به‌صورت تخصصی روی کنکور کار می‌کنند. ایران مدرس برای هر شهری مدرس داشته و هر کجای ایران که باشید، می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. علاوه‌ بر آن، معلم خصوصی زبان انگلیسی و مدرسان دروس دانشگاهی نیز در این پلتفرم حضور دارند. اگر به دنبال مدرس در هر رشته و حوزه‌ای هستید، به ایران مدرس سر بزنید.

در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php معلم خصوصی خوب و مجرب با قیمت مناسب حضور دارد. کلاس های خصوصی می تواند به صورت آنلاین و یا حضوری برگزار شود. برای تمامی مدرسین رزومه کاری، سوابق تدریس و مدرک تحصیلی ایشان ارائه شده است. در نتیجه انتخاب بهترین معلم خصوصی از ایران مدرس کار راحتی است. در ضمن، می توانید شماره تماس و شماره تلفن مستقیم معلم های خصوصی را در کنار قیمت درخواستی ایشان مشاهده نمائید. بنابراین انتخابی آگاهانه و بدون واسطه در ایران مدرس خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خصوصیات بهترین معلم خصوصی و مشاهده لیست تعدادی از بهترین معلم های خصوصی زبان انگلیسی کنکور بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

https://teaching.iranmodares.com/article.php?ID=1031

https://konkoor.iranmodares.com/index.php?ID=350

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها