|
کدخبر: 306555

در کنکور امسال حتی یک مورد تقلب هم نداشتیم!

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز در دومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: ما امسال به طور ویژه ۲ آزمون سراسری را به فاصله ۶ ماه برگزار کردیم که بسیار موفق بود.

آموزشی در کنکور امسال حتی یک مورد تقلب هم نداشتیم!

وی افزود: در قیاس آزمون ۱۴۰۰ و قبل از آن که حدود چند هزار تقلب احراز شد، امسال حتی یک مورد تقلب هم اتفاق نیفتاد و در گزارشات ویژه دستگاه‌های ناظر و سازمان بازرسی که حضور مستمر در تمام شهرستان‌ها داشتند هیچ گزارشی از تقلب نداشتیم و این نمی‌شد مگر اینکه تمام دوستان و عزیزان ما به طور ویژه در صحنه حاضر بودند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: سامانه‌هایی که طراحی شده بود خوب بود و هیچ تقلبی گزارش نشد و این مسأله جای تقدیر از همه عزیزان دارد.

پورعباس گفت: سعی می‌کنیم نتایج را نیمه دوم مهرماه آماده کنیم، فقط نتیجه شرایط خاص نیاز به زمان دارد؛ بحث گزینش دانشگاه فرهنگیان هم بسیار زمان بر است، زیرا باید بیش از ۶۰ هزار نفر را گزینش کنند.

وی اضافه کرد: امسال سوابق تحصیلی را به شکل ۴۰ درصد قطعی اعمال کردیم و نمی‌توانستیم حتی یک مورد سوابق را نادیده بگیریم و این مسأله زمان‌بر بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: حدود ۵۳۱ هزار نفر ظرفیت اعلام شد که بخشی از این ظرفیت مثل سال‌های گذشته خالی خواهد بود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها