|
کدخبر: 303714

سو استفاده از برند دانشگاه شریف جرم است

دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرده است که هرگونه استفاده از نام‌ و‌ نشان دانشگاه صنعتی شریف مستلزم طی مراحل لازم برای کسب مجوز و موافقت کتبی این دانشگاه است.

به موجب ماده ۵۲۹ قانون مجازات اسلامی هر فردی که مهر، منگنه و علامت یکی از شرکت‌های غیر دولتی را که مطابق قانون تشکیل شده یا یکی از تجارتخانه‌ها را جعل کند یا با علم به جعل استعمال کند، علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

همچنین علاوه بر جبران خسارت وارده، این اشخاص به پرداخت جزای نقدی از ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریال یا حبس تعزیری از ۹۱ روز تا ۶ ماه یا هر دوی آنها محکوم می شوند، که تعیین این مجازات‌ها بستگی به نظر قاضی دارد. 

در این راستا دانشگاه صنعتی شریف طبق مصوبه کمیته حفاظت از برند این دانشگاه اعلام کرده است هرگونه استفاده از نام‌ و‌ نشان دانشگاه صنعتی شریف مستلزم طی مراحل لازم برای کسب مجوز و موافقت کتبی این دانشگاه است.

همچنین دانشگاه صنعتی شریف از تمامی اعضای خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف تقاضا دارد، در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از نام و نشان دانشگاه، مورد تخلف را از طریق ارسال رایانامه به کمیته حفاظت از برند دانشگاه به نشانی brand@sharif.ir گزارش دهند تا بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم انجام شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها