|
کدخبر: 275554

اختصاصی گزارش نیوز؛

صفر تا صد ماجرای ناآرامی های دانشگاه شریف / رسانه ها چه گفتند؟

ماجرای تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در شب گذشته بازتاب های گسترده ای در رسانه های داخلی داشته است که در این گزارش به شرح آن می پردازیم.

سیاست داخلی صفر تا صد ماجرای ناآرامی های دانشگاه شریف / رسانه ها چه گفتند؟

مهر نوشت: تجمع دانشجویان شریف با برخی شعارهای چاله میدانی و دخالت پلیس و تهییج رسانه های معاند به تشنج کشیده شد.

این رسانه در مشروح اتفاق اضافه کرد: گروهی از دانشجویان به کمک اساتید به سمت دانشکده مدیریت حرکت کرده و گروهی نیز به پارکینگ می‌روند.برخی از دانشجویان با برخورد تند نیروهای امنیتی بازداشت می‌شوند. تعدادی از نیروهای انتظامی در پارکینگ شریف مستقر بوده و اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور و بنا به برخی نقل‌ها تیر ساچمه‌ای کرده‌اند. با مشاهده نیروهای حاضر در پارکینگ گروهی از دانشجویان به درب شمالی برمیگردند. درب جنوبی دانشگاه به طور متناوب باز و بسته می‌شود و دانشجویان گروه گروه خارج می‌شوند. وزیر علوم وارد دانشگاه شریف شده و به سالن جباری می‌رود تا با دانشجویان گفت و گو کند و با نیروهای مستقر در حوالی دانشگاه نیز وارد دیالوگ می‌شود. برخی از دانشجویان با تلاش‌های وزیر برای ارام کردن فضا، برخورد می‌کنند. نکته قابل تأمل اینکه شبکه سعودی ایران اینترنشال بطور زنده ماجرا را پوشش می‌دهد!

شریف

ایرنا نوشت: خیابان آزادی توسط پلیس مسدود شد.به دنبال تجمع عناصر اغتشاشگر در خیابان‌های اطراف دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد بار ترافیکی در این محدوده خیابان آزادی از سوی عوامل پلیس راهور مسدود شد و شهروندان از مسیرهای جایگزین تردد کنند.

به نوشته ایرنا، همه دانشجویان از محوطه دانشگاه صنعتی شریف خارج و دانشجویان خوابگاهی نیز در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و جو دانشگاه آرام شده است.

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: برخلاف شایعات رسانه‌های معاند، هیچ فردی در تجمعات پراکنده دیروز تهران کشته نشده است. این خبرگزاری نوشته دیروز «تجمع خاصی در تهران صورت نگرفت و فقط عصر در دانشگاه صنعتی شریف دانشجویان تجمع اعتراض آمیزی داشتند.»

صنعتی-شریف

عصر ایران در بازتاب این اتفاق نوشت: دیروز نیز دانشجویان دانشگاه شریف همانند روزهای گذشته تجمع اعتراض امیز داشتند و خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی بودند ولی شامگاه، این اعتراضات که بعضا با شعاری سیاسی تندی نیز همراه بود با ورود نیروهای امنیتی مواجه شد و کار به خشونت کشیده شد و حتی به پارکینگ دانشگاه هم رسید.

این رسانه در ادامه اضافه کرد: در همین حال منابع خبری مرتبط با دانشجویان شریف، شایعه سازی ها مبنی بر حمله به خوابگاه های دانشجویی و کشته شدن تعدادی از دانشجویان را که باعث نگرانی خانواده ها شده است رد و در عین حال اعلام کرده اند تعداد نامعلومی از همکلاسی هایشان بازداشت یا مجروح شده اند.

ایسنا نوشت: در پی ناآرامی های یکشنبه شب در دانشگاه صنعتی شریف و اطراف آن، امکان خارج شدن برای تعدادی از دانشجویان حاضر در محوطه دانشگاه فراهم نبود؛ که با تلاش مسئولان، تا ساعت یازده شب، دانشگاه بصورت کامل از دانشجویان تخلیه شد.

این رسانه به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: دانشجویانی که پشت در ورودی اصلی دانشگاه شریف در خیابان آزادی بودند، توانسته‌اند با وساطت وزیر از دانشگاه خارج شوند. 

خبرگزاری فارس نیز آغاز درگیری‌ها را چنین روایت کرد: حدود ۲۰۰ دانشجوی شریف در شعار‌های خود از الفاظ زننده استفاده کردند و حدود ۷۰ دانشجوی طیف مقابل نیز خواستار برخورد با آن‌ها شدند. همزمان برخی افرادی در بیرون دانشگاه و در خیابان آزادی تجمع کردند که منجر به ترافیک سنگین در آن محدوده شد و این افراد نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند.

این خبرگزاری هچنین نوشت: با ادامه وضعیت جمعی حدودا ۷۰ نفره از دانشجویان طیف مقابل نسبت به این ادبیات معترض و خواهان برخورد با حرمت‌شکنان شدند. تعدادی از دانشجویان با هماهنگی مسئولان دانشگاه از دَرِ شمالی خارج شدند اما دانشجویان می‌گویند برخی لیدرها به پارکینگ رفته و در آنجا بازداشت شدند.

اظهار نظر رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره اتفاق دیروز

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه شریف آرام است و دانشجویی در این دانشگاه حضور ندارد، گفت: تمام دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و جوی آرام در دانشگاه برقرار است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان فرزندان ما هستند، به والدین آنها اطمینان خاطر داد که حال دانشجویان خوب است و نباید تحت تاثیر کارخانه دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه قرار گیرند.

قانون ممنوعیت ورود به دانشگاه ها نقض شد

طبق قانون، "ورود افراد مسلح و نیرو‌های نظامی و انتظامی به دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و اماکن مربوط و همچنین حوزه‌های علمیه و بیوت مراجع تقلید، برای تعقیب و دستگیری افراد، ممنوع شده است. " بنابراین آنچه در دانشگاه شریف اتفاق افتاد، نقض صریح این قانون است و از مراجع قضایی انتظار می‌رود برای حفظ حرمت دانشگاه و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، پرونده ورود به دانشگاه شریف و ضرب و شتم دانشجویان را به طور جدی پیگیری کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها